Chef för kundservice och kvalitet till Apotekets affärsområde Dos och Vård

Chef för kundservice och kvalitet till Apotekets affärsområde Dos och Vård

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas tillsammans med oss?
Välkommen till affärsområde Dos & Vård på Apoteket. Vi säljer produkter och tjänster till vårdgivare och företag och vår ambition är att vara vårdens bästa partner. Till den nyinrättade tjänsten som Chef Kundservice och Kvalitet söker vi dig som brinner för att utveckla medarbetare och processer i syfte att säkerställa hög kvalitet och ett utmärkt kundbemötande.

 

Att arbeta som chef för kundservice och kvalitet affärsområde Dos och Vård hos Apoteket
Som chef för kundservice och kvalitet kommer du att leda och utveckla arbetet med kundservice och orderberedning i syfte att utifrån kundens behov leverera ett förstklassigt kundmöte. Du kommer också att leda arbetet med att säkerställa efterlevnad av Apotekets kvalitetsledningssystem och att utveckla och förbättra specifika kvalitetsprocesser för affärsområdet. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt över affärsområdets samtliga enheter och i nära dialog med drift och produktion samt med Apotekets Farmaci- och Kvalitetsavdelning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:


• Personalansvar för enhetens medarbetare
• Budgetansvar för enheten
• Övergripande ansvar för att orderberedningen och kundservice utförs på ett korrekt, kundorienterat och effektivt sätt
• Leda och koordinera kvalitetsnätverk
• Leda och koordinera arbetet med att utarbeta, revidera och implementera nya kvalitetsinstruktioner
• Säkerställa att affärsområdets verksamheter har korrekta tillstånd och sköta dialogen med myndigheter
• Bevaka och värdera regulatoriska förändringar i regelverk som påverkar affärsområdets verksamhet
• Delta vid myndighetsinspektioner och säkerställa genomförande av interninspektioner
• Leda utvecklingen av och rapportera kvalitets- och hållbarhetsmål inom affärsområdet

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Solna. Förslagsvis utförs arbetet en dag per vecka i Uppsala där ett av teamen är placerat.

 

Är du den vi söker?
För rollen som chef för kundservice och kvalitet söker vi dig som har:


• Utbildning inom farmaci, ledarskap, kvalitet, verksamhetsutveckling och förändringsledning alternativt har motsvarande kunskaper genom erfarenhet
• Flera års erfarenhet av att arbeta som chef
• Erfarenhet av arbete med försäljning och kundmöten
• God branschkännedom, med stor förståelse för apoteks- och vårdmarknadens strukturer och behov
• Flera års erfarenhet av arbete med kvalitetsledningssystem, processer och instruktioner

Det är meriterande om du har erfarenhet av dosverksamhet, tillverkning och läkemedelsförsörjning samt kunskap kring regulatoriska processer för apoteksverksamhet. Har du tidigare arbetat i en ledande roll för chefer är det meriterande.

Som person är du driven, strukturerad och energisk. Du har ett lösningsorienterat arbetssätt där du är kreativ och ser möjligheter i problem utan att åsidosatta kvalitet. Genom engagemang leder och motiverar du dina medarbetare för att nå gemensamma mål och för att skapa samverkan både internt och externt.  

 

Varför Apoteket?

Det finns många själ att jobba på Apoteket. Kalla det karriär eller livsval, men vi tror att man söker sig hit av en anledning. Bra stämning, kunskap, utveckling och hälsa är viktiga ingredienser i Apotekets verksamhet och det är därför vi bl.a. har branschens högsta friskvårdsbidrag. Hos Apoteket jobbar du dessutom på ett av Sveriges mest hållbara företag.

 

Känns det rätt?
Urval och intervjuer sker löpande var vid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

 


Apoteket AB, med huvudkontor i Solna, är Sveriges största apotekskedja med drygt 3300 anställda och närmare 400 apotek över hela landet. Apoteket erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Vi bryter ständigt ny mark inom läkemedelsrådgivning, patientsäkerhet, it och miljö.

Här präglas kulturen av omtanke och kollektiv kunskap för innovativ utveckling och leverans av produkter och tjänster som hjälper kunder till ett liv i hälsa. Här delar du övertygelse med människor som av olika skäl har valt Apoteket, och som medarbetare är del av vår själ: En stark tro på den goda kraften för att varje dag göra allt vi kan för att göra det enklare att må bra. För andra. För oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Catharina Trossvik
010-447 67 82, 072-244 42 97
Helena Gille
010-4475113
Louise Sköld
010-4476211
Edit Szerzö
+46 010-4477485, +46 070-2096946
Mats Juväng
0702977984
Desiré Stenvall
+46 010-4478266, +46 070-301 21 85
Martin Peetz
010-4475920
Helena Ekstedt
010-4477276, 072 515 1620
Anna-Karina Söderberg
010-447 71 63
Helena Olsson
010-4476928, 070-3002944

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Apoteket AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 8 mars 2022

Besöksadress

Södermalms allén 36
None

Postadress

Södermalms allén 36
Stockholm, 11881

Liknande jobb


13 maj 2024

QHSE Manager

QHSE Manager

12 april 2024

Chef för enhet processutveckling

Chef för enhet processutveckling

8 maj 2024

6 maj 2024