Chef för kundstöd IT-avdelningen

Chef för kundstöd IT-avdelningen

Arbetsbeskrivning

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som medarbetare hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid. Vi söker nu en chef till enhet Kundstöd som vill vara med och bygga och utveckla framtidens IT-avdelning tillsammans med oss!

Avdelningen för IT- och verksamhetsutveckling har drygt 50 medarbetare och är en av Skaraborgs största IT-organisationer. Vi levererar IT-tjänster till Skövde kommuns koncern och samar-betskommunerna Hjo, Tibro och Karlsborg.

Vår målsättning är en enklare IT-vardag för våra kunder.
Vi jobbar i framkant med vår supportorganisation och IT-plattform för att kunna stödja den snabba utvecklingen som sker inom området digitalisering.

Vi ger support- och teknikstöd till våra kunder, strategiskt, taktiskt och operativt från ledningsnivå till enskild användare. Vi tar i tät dialog med våra kunder fram kompletta IT-tjänster i syfte att stödja verksamhetens arbetssätt och processer.

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Sektor styrning och verksamhetsstöd ansvarar för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, administrativ styrning, arbetsgivarfrågor samt IT och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom juridik och metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen. Det finns cirka 200 medarbetare i sektorn.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som enhetschef för Kundstöd ansvarar du för att leda och utveckla enhetens arbete mot uppsatta mål på ett kostnadseffektivt sätt. Du är direkt underställd IT-chef/avdelningschef och ingår i ledningsgruppen för avdelningen för IT- och verksamhetsutveckling, där fokus ligger på att ta ett helhetsansvar för kommunens IT-utveckling.

Inom enheten för Kundstöd finns ett av våra viktigaste gränssnitt mot våra kunder via vår Servicedesk och du har i rollen som enhetschef ett stort mandat att påverka utvecklingen av framtidens Servicedesk och dess verksamhetsområde.
Utöver Servicedesk och dess medarbetare kommer du även att leda ett gäng med kompetenta kollegor som stöttar upp kring vår Incidentprocess, teamledare och verksamhetsutvecklare.

Som enhetschef för Kundstöd ansvarar du för dina medarbetares utveckling på IT-avdelningen.

I rollen ingår ett ansvar för enhetens ekonomi-, verksamhets- och personalansvar.

KVALIFIKATIONER
I den här rollen ser vi dig som är självgående, driven och framåtblickande. För att lyckas som enhetschef till Kundstöd krävs erfarenhet och ett genuint intresse för IT, bemötande och service.

Du ser möjligheterna i en IT-avdelning som jobbar integrerat med de verksamheter vi stödjer för att nå största möjliga utväxling.

Du har alltid verksamhetens bästa för ögonen och drivs av att arbeta med ständiga förbättringar. Vidare är du kommunikativ samt har förmågan att kombinera ledarskap med teknisk förståelse. Som ledare skapar du engagemang genom delaktighet, involvering och delegering.

Vi ser gärna att du har en relevant akademisk utbildning inom IT eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt 3-5 års ledare- eller chefserfarenhet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandlingar och är certifierad inom ITIL.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi vill att du anger löneanspråk i din ansökan och eventuella intervjuer kommer att hållas torsdag den 2/12.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommundirektör Tomas Fellbrandt
0500-49 81 11
HR partner Malin Elfström
0500-49 84 38
Chef HR-enheten Sofia Myrman
0500-49 82 42
Löne- och avtalschef Daniel Strandberg

Sammanfattning

Besöksadress

Skövde kommun 54183 Skövde
None

Postadress

Fredsgatan 4
Skövde, 54183

Liknande jobb


IT- och Digitaliseringschef, Kramfors kommun

IT- och Digitaliseringschef, Kramfors kommun

23 april 2024

15 april 2024

9 april 2024

17 april 2024