Chef för lokalförsörjningsenheten

Chef för lokalförsörjningsenheten

Arbetsbeskrivning

ÅM2023-779

Till Åklagarmyndighetens ekonomiavdelning på huvudkontoret i Stockholm söker vi en chef för lokalförsörjningsenheten. Myndigheten hyr idag cirka 40 kontor runt om i landet, totalt upp mot 50 000 kvadratmeter.

Ekonomiavdelningen är huvudansvarig för myndighetens lokalförsörjning. Vi samordnar, planerar och utvecklar befintliga och nya lokaler och leder ombyggnationer på ett effektivt och hållbart sätt. Myndigheten är inne i en stor tillväxt och lokalförsörjningen är en viktig del i myndighetens utveckling. Nu inför vi en ny enhet för lokalförsörjningen för att möta den växande myndigheten. Vill du vara den som leder denna enhet?

Ekonomiavdelningen ansvarar även för myndighetens ekonomi och budget, samordnar processen för intern styrning och kontroll, utveckling och samordning av statistik och analys av verksamheten samt upphandling och inköp. Vi samordnar även myndighetens miljö- och hållbarhetsarbete.

Vid ekonomiavdelningen finns för närvarande tre enheter, ekonomienheten, upphandlingsenheten och statistik- och analysenheten med ca 25 anställda. Som chef för lokalförsörjningen ingår du i ekonomiavdelningens ledningsgrupp.

Dina arbetsuppgifter

Som chef för lokalförsörjningsenheten kommer du vara ett strategiskt och operativt stöd avseende lokalförsörjning för chefer inom myndigheten, men också va en del av det operativa arbetet tillsammans med lokalspecialisterna på enheten med myndighetens lokaler. Du kommer även vara ansvarig för huvudkontorets kontorsservice och lokaler. Du kommer att ha direkt personalansvar för en grupp på fyra medarbetare.

Att vara chef och ledare inom Åklagarmyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling och skapar förutsättningar, inspirerar, uppmuntrar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån uppdraget som helhet.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Du ska ha

för tjänsten relevant akademisk examen eller motsvarande högskoleutbildning
flera års väl vitsordad erfarenhet av kvalificerat arbete med lokalförsörjning inom offentlig sektor
Det är meriterande om du har

flera års ledarerfarenhet som omfattar verksamhets- och personalansvar
flera års erfarenhet av att driva och leda tillsammans med andra chefer, erfarenhet av att leda och driva större förändrings- och utvecklingsarbeten samt om du ingått i en ledningsgrupp
gått en relevant ledarskapsutbildning
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Åklagarmyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Åklagarmyndigheten och omfattar följande förmågor:

stabilitet
helhetssyn
kommunikationsförmåga
social förmåga
förmåga att nå mål och resultat
förändringsförmåga
Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Tester förekommer i rekryteringsprocessen.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 800 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.

Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Ansök redan i dag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 28 mars 2023

Besöksadress

Drottninggatan 9
None

Postadress

Box 721
Sundsvall, 85121

Liknande jobb


31 januari 2024

Lönechef till Kommunstyrelseförvaltningen

Lönechef till Kommunstyrelseförvaltningen

6 oktober 2023

Förhandlingschef

Förhandlingschef

28 september 2023