Chef för projektledarteamet

Chef för projektledarteamet

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som operativ chef för vårt Customer Success team på KGM, ett företag med starkt varumärke och som är inne i en spännande förändringsresa. Vill du driva ett team med hög erfarenhetsnivå, där ledarskapet och viljan att göra något spännande i karriären är den gemensamma faktorn?

KGM har funnits sedan 1982 och är ett kommunikationsbolag med fokus på att hjälpa sina kunder att kommunicera så väl via digitala som analoga kanaler. Vi har verksamhet i Stockholm, Sundsvall och Köpenhamn och är ISO-certifierade inom miljö och kvalitet och har en hög servicegrad.

Rollen som chef för Customer Success teamet kommer innefatta både operativt arbete och strategisk utveckling där ditt primära fokus kommer att vara att stötta gruppen i sina vardagliga utmaningar. Du kommer att arbeta med att leda, coacha och utveckla ditt team om ca 10 CustomerSuccess Managers och arbetar för att affärsområdets mål uppnås vad gäller kvalitet och kvantitet. Du kommer vara en del i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Du kommer att utgå från vårt huvudkontor i Västberga men vi tillämpar hybridkontor med möjlighet att arbeta på distans delar av veckan.

Teamet du ska ledas främsta arbetsuppgifter är att driva dialogen mot kund. Arbetet för projektledarna innebär många kontaktytor hos kunderna och målsättningen är att bygga starkt partnerskap. Samtliga jobbar i en roll med många kontaktpunkter, har löpande med både kund samt internt. Svarar på inkommande samtal och mail med förfrågningar från kund, Övergripande syfte är att skapa nöjda kunder som stannar hos KGM.




Din profil

För att lyckas i rollen hos oss på KGM brinner du för ledarskapet! Du har en förmåga att skapa engagemang och få teamet att jobba mot gemensamma mål. Som person är du affärsdriven, handlingskraftig och strukturerad men samtidigt ödmjuk och prestigelös.

Vi söker dig som:

Erfarenhet av att jobba i projekt, gärna som som projektledare
Erfarenhet att sitta med i ledningsgrupp ses som meriterande
Brinner för att hitta nya vägar och gå utanför komfortzoner varje dag, samt att ha drivkraften att vara med och skapa en kreativ anda som smittar av sig.
Vill vara med i en förändringsresa där det finns stor potential till tillväxt där du har möjlighet att vara med att bygga och forma.


Vi tror att du just nu arbetar inom Customer Success eller som projektledare med ledarerfarenhet eller är du operativ chef och är intresserad av att gå in i en roll där du får arbeta med utveckling.

Tjänsten ställer krav på stor ekonomisk förståelse och förmåga att bedöma och presentera värdet av olika affärsalternativ och förmåga att driva förändring.

Vi erbjuder dig:

Ett mycket attraktivt arbete i en central roll där du arbetar med att utveckla en av nyckelfunktionerna i ett företag som befinner sig i ett expansivt skede.
Ta möjligheten att komma till ett bolag där man har byggt en stark familjär känsla, omtanke och kamratskap.
Vi sitter i stora och fina lokaler i Västberga med eget gym samt tillgång till både parkering och kollektivtrafik i närheten. Dessutom är lokalen fylld med trevliga kollegor.


Har du det som krävs för att lyckas hos oss i denna roll ser vi fram emot din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys Rekryteringskonsult Cecilia Lallerman. För eventuella frågor är du välkommen att ringa Cecilia på 0760001809 eller maila på cecilia.lallerman@salesonly.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SalesOnly Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Traktorvägen 6B 226 60 Lund
None

Postadress

SVEAVÄGEN 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


20 maj 2024

Teamleader- Industri

Teamleader- Industri

20 maj 2024

Team Manager

Team Manager

14 maj 2024