Chef Leverantörsfakturaprocessen

Chef Leverantörsfakturaprocessen

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du ledare och har erfarenhet inom leverantörsreskontra? Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Det är nämligen precis det vi vill göra för både oss själva och våra kunder. Nu söker vi på ICA Affärsservice en Chef för Leverantörsfakturaprocessen. Som processansvarig chef får du en nyckelroll i vår fortsatta utveckling att automatisera, kvalitetssäkra och effektivisera processer. Rollen rapporterar till chefen för Shared Service Center Hub på vårt kontor i Västerås.

Shared Service Center Hub är mitt i en spännande transformationsresa. Vi fortsätter införandet av ny automation, ny teknik och vi fortsätter vår kompetensresa. Vi söker dig som har ett ledarskap som skapar förutsättningar för medarbetare och organisation att utvecklas och nå resultat och vi vill gärna att du är med och både utvecklar och utvecklas tillsammans med oss.

Rollen
Du ansvarar för att leda och utveckla leverantörsfakturaprocessen. Du leder ca. 45 medarbetare fördelade i två team och du har direkt personalansvar för 2 gruppchefer. Du rapporterar till chefen för Shared Service Center Hub och du ingår tillsammans med dina chefskollegor och verksamhetsutvecklare i ledningsgruppen.

Tillsammans med dina team ansvarar du för att verksamheten har en värdeskapande, välfungerande och effektiv leverans med nöjda kunder. Du ansvarar för att din verksamhet kännetecknas av en hållbar arbetsmiljö med ett högt engagemang och säkerställer att vi följer gällande lagar/policies. Utveckling av exempelvis arbetssätt, processer, digitalisering och automation är en naturlig del av din vardag och i rollen samverkar du med många intressenter.

Är du den vi söker?
• Du är en högskoleutbildad ekonom med gedigen erfarenhet och kompetens inom
redovisning/leverantörsfakturahantering, verksamhetsutveckling.
• Du är en erfaren ledare/chef och det är meriterande om du har lett andra chefer.
• Erfarenhet av transaktionsintensiva processer med många kunder är en stor fördel.
• Du ser potential i hur system och digitalisering skapar värde i våra kundleveranser.
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska

Som person är du driven och kommunikativ och du har förmågan att skapa engagemang, förståelse och vilja till utveckling/förändring. Du är duktig på att bygga och underhålla goda relationer med både medarbetare, kollegor och kunder. Ditt ledarskap präglas av ett coachande förhållningssätt och du är duktig på att stötta och motivera dina chefer och medarbetare. Din kunskap och erfarenhet ger trygghet och mod till vår organisation och du visar vägen framåt.

ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Tester kan förekomma i processen. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser och tillämpar även drogtestning i samband med rekryteringen.

Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Fackliga kontakter:
Unionen: Umit Dag, 010–422 15 98, umit.dag@ica.se
Akademikerföreningen: Kontaktas via mailbox: akademikerforeningen@ica.se

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar ICA med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mari Jehrlander  tel 076-643 38 25.




Ansvarsområden
Du ansvarar för att leda och utveckla leverantörsfakturaprocessen. Du leder ca. 45 medarbetare fördelade i två team och du har direkt personalansvar för 2 gruppchefer. Du rapporterar till chefen för Shared Service Center Hub och du ingår tillsammans med dina chefskollegor och verksamhetsutvecklare i ledningsgruppen.

Tillsammans med dina team ansvarar du för att verksamheten har en värdeskapande, välfungerande och effektiv leverans med nöjda kunder. Du ansvarar för att din verksamhet kännetecknas av en hållbar arbetsmiljö med ett högt engagemang och säkerställer att vi följer gällande lagar/policies. Utveckling av exempelvis arbetssätt, processer, digitalisering och automation är en naturlig del av din vardag och i rollen samverkar du med många intressenter.



Kvalifikationer
• Du är en högskoleutbildad ekonom med gedigen erfarenhet och kompetens inom
redovisning/leverantörsfakturahantering, verksamhetsutveckling.
• Du är en erfaren ledare/chef och det är meriterande om du har lett andra chefer.
• Erfarenhet av transaktionsintensiva processer med många kunder är en stor fördel.
• Du ser potential i hur system och digitalisering skapar värde i våra kundleveranser.
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska

Om företaget
Hos oss på ICA Affärsservice finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka och den enskilda handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar: ICA ligger i framkant när det gäller många områden och ICA Affärsservice satsar hela tiden på innovation inom ekonomi- och lönetjänster med många engagerade och professionella kollegor som sätter en stolthet i att alltid göra våra kunders vardag enklare. Vill du så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 2 juli 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024