Chef Teknisk Service

Chef Teknisk Service

Arbetsbeskrivning

Här börjar hemma!
Genom vårt arbete driver och utvecklar vi Borås. För oss är livet mellan husen lika viktiga som livet i husen. Vi är ett allmännyttigt bolag med ett stort samhällsansvar. Hos oss är människorna alltid i centrum.
Som kollega hos oss är du med och driver utveckling i socialt hållbara stadsdelar i Borås, där människor trivs, känner sig hemma och vill bo länge. Du är också med och bidrar till att unga människor i våra områden ges goda möjligheter till att utvecklas i skolan, har en meningsfull fritid och framtidstro. Tillsammans är vi proffsiga, utvecklande, kundorienterade och ansvarsfulla. 
AB Bostäder ägs i sin helhet av Borås Kommun. Vår uppgift är att erbjuda boråsarna ett rikt och varierat utbud av bra lägenheter i alla stadsdelar. AB Bostäder äger och förvaltar 6500 lägenheter och 400 lokaler. Vi har cirka 120 anställda samt omsätter 500 miljoner kronor per år.
Din roll
Vi erbjuder dig en roll där du får medverka till företagets utvecklingsresa, vårt allmännyttiga uppdrag och inte minst vår roll som samhällsbyggare. Med nya spännande projekt inom nybyggnation i kombination med utveckling av befintliga fastigheter ser vi att vi behöver förstärka vårt team.
Är du vår nästa samhällsbyggare? 
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Teknisk Chef blir du ansvarig för vår tekniska förvaltning som omfattar miljö, driftteknik, lägenhetsbesiktning, myndighetsbesiktningar och felanmälan.
Du leder en grupp bestående av 16 medarbetare och rapporterar till fastighetsutvecklingschefen. Avdelningen säkerställer driftoptimering och energieffektivisering i vårt bestånd och medverkar med kompetens vid ny- och ombyggnadsprojekt.
Besiktningsgruppen säkerställer att våra lägenheter håller rätt standard vid omflyttningar och efter renoveringar. Gruppen ansvarar också för det hyresgäststyrda underhållet.
Den tekniska förvaltningen omfattar lås-, larm- och passagesystem, säkerhet och myndighetskrav inom området så som energibesiktningar, OVK, hissar, brandskydd och skyddsrum.
Vår centrala felanmälan möter våra kunder via telefon och säkerställer att eventuella fel blir omhändertagna av interna resurser eller av ramavtalsentreprenörer.
Dina främsta arbetsuppgifter innebär att:
·        Engagera och utveckla dina medarbetare.
·        Skapa en tydlig riktning genom att bryta ner övergripande mål till och avdelnings- och individnivå.
·        Driva utveckling och förbättring av processer och rutiner för ditt team.
·        Initiera och medverka vid upphandlingar inom ansvarsområdet.
·        Arbeta i nära samarbete med projektavdelningen, distriktschefer och kundcenter.
Din profil
Vi söker dig med en teknisk högskoleutbildningen eller har en utbildning som kan bedömas likvärdig. Du har flera års ledarerfarenhet och är trygg i din ledarroll. Vidare har du erfarenhet av drift och underhåll inom fastighetsbranschen. Kunskaper inom lagen om offentlig upphandling är meriterande. Din datorvana är mycket god och du har lätt för att uttrycka dig, såväl i tal som i skrift.
Som person är du mycket organiserad, har stort kundfokus och levererar service av hög kvalitet. Du har ett starkt fokus på produktivitet och resultat tillsammans med en affärsmässig förståelse. Du är mycket kommunikativ och trivs i en roll där du får möta olika människor och kan skapa engagemang och delaktighet.
Du har ett mycket gott och tydligt ledarskap som får dina medarbetare att utvecklas, trivas och leverera mot uppställda mål. I ditt ledarskap har du ett coachande förhållningssätt och du är mån om att stärka medarbetarskap och delaktighet. Du är en viktig spelare i laget som tillsammans skapar den bästa arbetsplatsen!
Vi erbjuder dig en roll där du ges möjlighet att utveckla din kompetens med många spännande projekt och utmaningar i framtiden. Våra kärnvärden innebär att vara proffsiga, utvecklande, kundorienterade och ansvarsfulla, vi vill att du delar dessa med oss!
Ansökan
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 mars. Intervjuer sker löpande.
Frågor om tjänsten besvaras av Anna Sjödin anna.sjodin@bostader.boras.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Bostäder i Borås Borås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Postadress

Västerbrogatan 8 B
Borås, 50330

Liknande jobb


6 maj 2024

Interimchef

29 april 2024