OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Chef till Jordbruksverkets kundtjänst Vill du gå i första ledet i förverkligandet av Jordbruksverkets vision om att vara en professionell och kundvändlig myndighet?Jordbruksverkets uppdrag är att aktivt arbeta för en konkurrenskraftig, miljö- och djurskyddsanpassad livsmedelsproduktion till nytta för konsumenterna.För att klara vårt uppdrag och samtidigt ge en god service arbetar vi kontinuerligt med att fördjupa kunskaperna om våra olika målgruppers behov och uppfattning om oss.Vi arbetar för förbättringar och förenklingar inom vårt verksamhetsområde och för att öka kvaliteten i handläggningen av ärenden och utredningar.Ett led i denna strävan är att inrätta en kundtjänst.Till denna söker vi nu en chef.Ditt uppdrag blir att bygga upp och utveckla vår kundtjänst.Kundtjänsten kommer inledningsvis att bestå av fem personer men på sikt växa.För att klara detta är du en handlingskraftig och flexibel person med en stark vilja att leverera hög service till våra kunder.Du är bra på att organisera och strukturera en verksamhet som snabbt måste kunna anpassa sig till skeenden i vår omvärld.Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med kundtjänst, gärna i ledande ställning.Kunskaper i engelska och ytterligare något eller några språk är meriterande.Som chef ska du leda verksamheten och ansvara för planering, utveckling och uppföljning.Du ska vara tillgänglig för personalen och entusiasmera medarbetarna genom stöd och återkoppling.Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast.Jordbruksverket tillämpar tidsbegränsade chefsförordnanden.Välkommen med din ansökan med meritförteckning och löneanspråk till Jordbruksverket, 551 82 Jönköping, senast den 18 april 2006.Märk ansökan med ref.nr 06-2664/06.Landets distriktsveterinärer utgör också en betydande del av organisationen.Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.