Chefsassistent till affärsområde Göteborg

Arbetsbeskrivning

Transdev är en av Sveriges största operatörer inom persontrafik. Varje dag görs flera hundratusen resor med oss från Haparanda i norr till Österlen i söder. Vi driver persontrafik på uppdrag av länstrafik, kommuner och landsting. Vi driver också kommersiell tågtrafik och busstrafik. Inom Transdev Sverige ryms varumärkena, Bussakuten, Flygbussarna, Flygbussarna Charter, Båtbussarna, Snälltåget och Styrsöbolaget. Ledord för alla våra verksamheter är säkerhet, pålitlighet och service – något som våra omkring 3.500 medarbetare har med sig i sitt dagliga arbete.

Rollen
Chefsassistent är en ny roll hos oss och du får en koordinerande roll på affärsområde Göteborg. Eftersom det är en ny roll får du möjlighet att påverka utformning och innehållet av rollen. Ditt fokus blir att skapa struktur och samordning mellan olika grupper inom affärsområdet och att se till att samtliga parter är uppdaterade med information och material. Att ta fram statistik och presentationsmaterial är andra arbetsuppgifter.

Som Chefsassistent arbetar du nära affärschefen och övriga chefer inom ledningen. Du säkerställer att både interna och externa ärenden och förfrågningar når rätt person och ser till att dessa hanteras på ett korrekt sätt. Det innebär också att du är stöd till övriga ledningen när det gäller administration, samordning av kalendrar, möten, telefon, presentationer och inte minst planering och uppföljning av planerat arbete. Förberedelse och kvalitetssäkring av konferenser och seminarier är andra uppgifter. Du får även möjlighet att självständigt driva mindre projekt kopplat till det administrativa ansvarsområdet.

Du tycker om att arbeta med ordning, struktur och processer samt har förmågan att se vad som behöver göras och ligga steget före. Integritet och lojalitet ser du givetvis som en förutsättning för rollen. Du uppskattar att självständigt kunna planera ditt arbete men tycker också om att ge service samt den möjlighet till flexibilitet och bredd av arbetsuppgifter som rollen ger.

Din bakgrund
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har ett starkt intresse och god erfarenhet av kommunikation i alla dess former och tycker om att formulera dig väl i såväl tal som skrift. Du är van att ta ansvar och utgår från ett helhetsperspektiv. Som person är du positiv, självständig och van att ta egna initiativ, samtidigt som du är lyhörd för omgivningen. Tjänsten är heltid men vissa uppdrag utanför ordinarie arbetstid kan förekomma.

Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet ifrån liknande tjänst samt har eftergymnasial utbildning där administration och kommunikation ingår. Givetvis har du mycket goda datakunskaper och är en van användare av Office-paketet.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i en organisation som befinner sig i ett spännande skede med många pågående utvecklingsprojekt. Du får arbeta i en flexibel roll inom en organisation som präglas av nära samarbete, bra sammanhållning samt positiva och engagerade medarbetare.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.



Ytterligare information
I denna rekrytering samarbetar vi med Wise Professionals. Om du har frågor kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren på 0760-00 18 16. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast möjligt, dock senast 2016-11-17.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 27 oktober 2016

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024