Chefskoordinator kvalitet (interim)

Arbetsbeskrivning

Nu finns chansen att göra en stark insats som chef för våra koordinatorer och arbeta tillsammans med de anställda i team kvalitet inom affärsområde personlig assistans i Team Olivia.

Med start nu efter sommaren och fram till våren behöver vi dig som tidigare arbetat med att bygga upp och sätta ramar för ett oslagbart kvalitetsarbete. Till din hjälp har du ett helt team av kompetenta kollegor med stort driv att bli bäst på att bli bättre.

Om jobbet

Vår chefskoordinator kommer att leda affärsområdets koordinatorer i deras viktiga arbete med rutiner, mallar, avvikelsehantering och socialjournaler. Processerna tas fram gemensamt för affärsområdet, allt för att säkerställa den formella kvaliteten på vårt arbete. Delar av dina dagar kommer att innehålla;

- Samverkan med Team Kvalitet kring rutiner utifrån våra policys och riktlinjer

- Säkra att rutiner som vi skapar fungerar för verksamheterna och att verksamheterna följer dessa

- Bidra till helheten tillsammans med de kvalitetspersoner som finns i varje marknadsområde

- Vara aktiv i verksamheterna för att förstå hur vi arbetar och efterlever rutiner

Om dig

Förutom att du är en härlig människa som tillför en massa go energi, erfarenhet och kunskap är det ett krav att du har kunskaper i LSS lagar och regelverk. Du har framgångsrikt drivit projekt med dokumenterat goda resultat. Vi vill tydliggöra att detta är ett uppdrag på ca 6-8 månader och en viktig insats i vårt fortsatta arbete med att lyfta kvalitén till nästa nivå. Du har möjlighet att vara anställd hos oss den perioden eller fakturera från eget bolag beroende av vad som fungerar bäst för dig.



Om oss

Team Olivia är en decentraliserad organisation, med ett antal dotterbolag och lokala varumärken. Hos oss går ca 12000 kollegor till jobbet varje dag! Varje bolag utvecklar och tillämpar principerna i kvalitetspolicyn lokalt i bolaget. För Team Olivia är det en självklarhet att ha en hög kvalitet kopplat till de formella krav som ställs på oss via olika lagar, förordningar och avtal.

Team Olivias kvalitetsarbete kännetecknas av:

- Kundfokus, vårt viktigaste uppdrag är att skapa värde för de vi är till för, våra kunder. Bemötandet är i fokus. Relationen mellan medarbetare och kund är inte jämlik utan ställer höga krav på medarbetaren. Därför tar vi ansvar för att försöka förstå den enskilde för att skapa en god relation i mötet. Bolagets verksamhet ska ses som processer som skapar värde för kunderna. Processorientering stimulerar till att analysera och förbättra arbetsflöden och arbetsorganisation och lägger grunden för kundorienterad verksamhetsutveckling

- Ständiga förbättringar, förnyelse genom ett metodiskt förbättringsarbete som genomsyrar organisationen. Vi arbetar systematiskt med kompetensutveckling och för in ny kunskap i verksamheten på ett strukturerat sätt. Systematiskt riskanalysera vårt arbetssätt och dess innehåll. Följa upp och analysera avvikelser samt lära av de synpunkter, klagomål och förbättringsförslag som våra kunder framför

- Delaktighet, en kultur som stimulerar till medarbetarnas engagemang, ständigt lärande, kreativitet och nya idéer. Vi möter varje person där personen är och tar tillvara dennes erfarenheter, kunskaper och resurser

- Hållbar utveckling, att arbeta rättssäkert, transparent och systematiskt. Arbeta för en långsiktigt hållbar miljö som främjar människors hälsa. Att utnyttja våra resurser ansvarsfullt och effektivt för att kunna tillgodose våra kunders behov och för att kunna erbjuda våra tjänster till fler

Låter det spännande?

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Team Olivia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Liknande jobb


13 juni 2024

3 juni 2024