OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret vid Mariestads kommun söker en ny medarbetare till det spännande och intressanta arbetet som
CHEFSSEKRETERARE
Arbetsuppgifter: Som chefssekreterare är Du sekreterare åt kommunalrådet och oppositionsrådet, kommunchefen och stadsjuristen.
Utöver traditionella sekreteraruppgifter ingår att som ersättare för kommunsekreteraren föra protokoll vid sammanträden och att utföra mindre utredningar, att under vissa perioder medverka som handläggare i kommunens överförmyndarverksamhet samt att i övrigt utföra administrativa arbetsuppgifter av skiftande slag på kommunkansliet.
Kvalifikationer: Vi söker en kvalificerad sekreterare med teoretisk utbildning på lägst gymnasienivå och med lämplig eftergymnasial utbildning såsom exempelvis Introduktion till offentlig förvaltning eller Juristassistent. Du bör även ha några års erfarenhet från motsvarande arbete. Som alternativ till eftergymnasial utbildning kan kommunen godta flerårig välmeriterad erfarenhet från arbete med uppgifter som motsvarar chefssekreterartjänsten.
Du bör ha goda kunskaper i officepaketet (word, excel och power point), god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift även på engelska, hög arbetskapacitet, gott ordningssinne samt vara initiativrik, utåtriktad, flexibel och med förmåga att arbeta självständigt. Eftersom Du till viss del kommer att hantera känslig information kräver tjänsten stor integritet och lojalitet.
Vi eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.