CHEFSSEKRETERARE

Arbetsbeskrivning

Kommunledningskontoret vid Mariestads kommun söker en ny medarbetare till det spännande och intressanta arbetet som


CHEFSSEKRETERARE


Arbetsuppgifter: Som chefssekreterare är Du sekreterare åt kommunalrådet och oppositionsrådet, kommunchefen och stadsjuristen.

Utöver traditionella sekreteraruppgifter ingår att som ersättare för kommunsekreteraren föra protokoll vid sammanträden och att utföra mindre utredningar, att under vissa perioder medverka som handläggare i kommunens överförmyndarverksamhet samt att i övrigt utföra administrativa arbetsuppgifter av skiftande slag på kommunkansliet.


Kvalifikationer: Vi söker en kvalificerad sekreterare med teoretisk utbildning på lägst gymnasienivå och med lämplig eftergymnasial utbildning såsom exempelvis Introduktion till offentlig förvaltning eller Juristassistent. Du bör även ha några års erfarenhet från motsvarande arbete. Som alternativ till eftergymnasial utbildning kan kommunen godta flerårig välmeriterad erfarenhet från arbete med uppgifter som motsvarar chefssekreterartjänsten.

Du bör ha goda kunskaper i officepaketet (word, excel och power point), god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift även på engelska, hög arbetskapacitet, gott ordningssinne samt vara initiativrik, utåtriktad, flexibel och med förmåga att arbeta självständigt. Eftersom Du till viss del kommer att hantera känslig information kräver tjänsten stor integritet och lojalitet.

Vi eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sammanfattning

Liknande jobb


Buisness support

Buisness support

29 oktober 2024

Chefsassistent till utbildningsdirektören i Huddinge kommun

Chefsassistent till utbildningsdirektören i Huddinge kommun

29 oktober 2024

Executive Assistant

Executive Assistant

25 oktober 2024

Administrativ koordinator till Swedfund

Administrativ koordinator till Swedfund

25 oktober 2024