Chefsstöd till Koncerninköp i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, IT, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.

Koncerninköp är en strategisk resurs till regionledningen och agerar affärsmässigt med hög integritet.


ARBETSUPPGIFTER
Som chefsstöd kommer du att arbeta med löpande administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi och personalfrågor vilket bland annat innebär bokning av möten, resor och lokaler, sortering av inkommande post samt kopiering. Därtill kommer du även att arbeta med enklare konteringar, fakturor, periodiseringar, göra uppbokning och rättelse i bokföringsorder samt hantera och skapa debiteringsunderlag. Vidare ansvarar du för inrapportering i personalsystem samt stödjer chefen administrativt i anställningsprocess och vid avslut av anställning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens inom ekonomi och med erfarenhet av administrativt arbete. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Har du erfarenhet av arbete som ekonomiassistent är det meriterande. Även kunskaper och erfarenheter av Officepaketet och ekonomisystem är meriterande.

Som person är du strukturerad, stresstålig, drivande, serviceinriktad och positiv. Du är lojal och tycker om att arbeta i en organisation med förändringar. Vi förväntar oss att du har en god samarbetsförmåga samt verkar för ett gott arbetsklimat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO

Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Koncernkontoret Kristianstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2014-04-01 eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 31 januari 2014

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

JA Hedlunds väg
Kristianstad, 29189

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024