Chief Customer Operations (CCO) till Next

Chief Customer Operations (CCO) till Next

Arbetsbeskrivning

Next drivs av visionen att digitalisera byggbranschen och skapa tydlig nytta och mervärde till våra kunder. Next har sedan starten 2014 haft en imponerande tillväxt och har idag en stark position på marknaden med branschledande produkter och bred kundbas.

Vi fortsätter expandera på en stor potentiell marknad och ska nå ut till fler kunder både i Norden och Europa. Vi söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa och fortsätta bygga och utveckla vår funktion för Customer Operations och säkra att vi har ett kundbemötande i världsklass genom hela kundresan.


Om företaget
Next är ett entreprenörsdrivet SaaS-bolag med lång erfarenhet inom bygg-, entreprenadbranschen. Med molntjänsten Next är bolaget branschledande inom affärs- och projekthanteringssystem där produktionen står i centrum. Genom förvärv av väletablerade Byggsamverkan, norska CHECKD samt Byggplanen har koncernen en bred produktportfölj och stark kundbas som nu samlas under ett gemensamt varumärke – Next.

Next är i stark tillväxt och har idag över 100 anställda med huvudkontor centralt i Linköping och kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo. Vi är i en expansiv fas på en växande marknad både nationellt och internationellt.
På Next arbetar vi tillsammans, vi bidrar och arbetar som ett team, med våra kompetenser och personligheter, oavsett roll.


Dina arbetsuppgifter
Vår framgångsfaktor är ett starkt erbjudande tillsammans med professionella och erfarna medarbetare som kan våra kunders verksamhet och vill vara med att bidra till att våra kunder utvecklas, når framgång och växer med sina bolag. Vår avdelning för Customer Operations ansvarar för hela kundresan från att vi får in nya kunder till att de kommer igång med våra tjänster och fortsätter utvecklas med Next. Inom avdelningen finns leverans, support och customer success. Ditt uppdrag blir att driva och utveckla Customer Operations för hela koncernen.

Vi vill skapa förutsättningar för fortsatt tillväxt, nationellt och internationellt, genom att bygga en skalbar organisation med kundanpassat arbetssätt som möjliggör att vi utvecklar våra kunder och skapar ett kundengagemang och kundlojalitet i världsklass.

Vi växer starkt på den nordiska marknaden men går nu även ut på en internationell marknad med fokus på Europa.

Ansvarsområden
* Ansvara för Customer Operations som hanterar kundresan från en signad order till implementation av lösning, support och eftermarknad. I avdelningens arbete ingår on-boarding och utbildning för nya kunder, kundsupport och eftermarknad med merförsäljning och kundlojalitetsfrågor.
* Delta i ledningsgruppen för Next och driva strategiska frågor gällande hela koncernen.
* Delta i internationaliseringsarbete och vara med och bygga upp verksamhet på nya marknader
* Leda avdelningen och utveckla organisation och arbetssätt. Utveckla och leda ledningsgruppen inom Customer Operations
* Identifiera, mäta och optimera relevanta KPI:er kopplade till Customer Operations
* Ansvara för verktyg, arbetssätt och processer för att säkerställa en modern och ändamålsenlig verksamhet
* Skapa en kultur i organisationen som attraherar och utvecklar skickliga medarbetare

Rollen innebär ansvar för Customer Operations inklusive personal, budget och relevanta leverantörsrelationer. Organisationen består idag av fyra team; tre i Sverige och ett i Norge, med egna teamchefer som rapporterar till dig. Totalt ca 40 medarbetare.
Du rapporterar till VD och sitter i ledningsgruppen. Tjänsten innebär också en del resor.


Din profil
Den vi söker har en gedigen operativ erfarenhet av ledande roller inom mjukvarubolag inom B2B, gärna med kundnära arbete inom customer success, leverans och support. Du ska ha ett brinnande intresse och engagemang i att lära dig våra system och sätta dig in i våra kunders verksamhet. För att passa i rollen ska du gilla förändring och snabba beslutsvägar och kunna driva förbättringsarbete både internt och externt. Erfarenhet från försäljningsfrågor är också meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av en internationell affär. Du har en relevant eftergymnasial utbildning troligen akademisk examen, och du är fullt flytande i engelska och svenska, i såväl tal som skrift.

Du uppskattas för dina ledaregenskaper och är omvittnat framgångsrik i ditt ledarskap. Vi värdesätter en god etisk kompass och ett stort mått av integritet.

Varför NEXT?
• Du får arbeta med marknadens mest kompletta erbjudande som ger tydlig nytta och mervärde till våra kunder
• Du får möjligheten att arbeta i ett snabbväxande B2B mjukvarubolag med stor potential, nationellt och internationellt.
• Vi har kul på jobbet, att vi har det är viktigt för oss
• Du blir en del i ett starkt ledningsteam
• Tillgång till nätverk inom Monterro. Investmentbolaget Monterro är huvudägare i Next och fokuserar på nordiska B2B mjukvarubolag.
• Sist men inte minst, delta i incitamentsprogram med ägande i Next-koncernen.


Ansökningsförfarande
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Johansson, Skill på lena.johansson@skill.se eller 0708-52 32 36.

Välkommen med din ansökan senast 31/5, vi tillämpar löpande urval!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2022
  • Ansök senast: 12 juni 2022

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024