Cisco-certifierad Technical Account Manager till Atea!

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker Atea dig som vill jobba som Technical Account Manager på avdelning Technical Services, som jobbar med teknisk support inom Nätverk och Datacenter. Hos Atea erbjuds du en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med IT, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Atea kallar sig stolt för landslaget inom IT-infrastruktur!

OM TJÄNSTEN
Vill du bli en del av Atea?



"Jag har jobbat på Atea i två år nu och trivs jättebra. Mina kollegor är drivna, vi bryr oss om varandra och vet om att ju mer vi samarbetar – desto bättre resultat kommer vi att uppnå. Det roligaste med mitt jobb är att ingen dag är den andra lik och att jag får sån otroligt fin uppskattning för mitt arbete varje dag! – Linda, Incident & Problem Manager i teamet.

Du kommer att tillhöra ett härligt sammansvetsat supportteam som verkligen brinner för det dem gör, älskar att få ta ansvar och arbeta tillsammans som ett lag. Tillsammans jobbar ni med teknisk support mot Ateas kunder inom området Nätverk och Datacenter med fokus på Cisco, utöver detta jobbar Atea även med många andra tillverkare.

Du erbjuds


* Bli en del i en liten sammansvetsad grupp som har roligt tillsammans och ger mycket stöd till varandra.
* Kurser och certifieringar inom tillverkarnas olika teknologier som uppmuntras och betalas av företaget.
* Bli en del av Ateas företagskultur som präglas av värderingar där framåtanda, humor och kamratskap står i centrum.
* Atea prioriterar balans i livet och satsar på medarbetarnas hälsa med goda personalförmåner och uppmuntrar all form av rörelse och träning.


ARBETSUPPGIFTER
Som Technical Account Manager jobbar du dels proaktivt mot Ateas kunder för att hjälpa till att identifiera förbättringsmöjligheter i kundens miljö och dels reaktivt som stöd i supporthanteringen för att hjälpa till att hitta rotorsaken till pågående incidenter och problem.

Arbetsuppgifterna består bland annat av att:
* Leda möten med kund, t.ex. återkommande driftmöten om supportärenden eller strategiska möten där man ger kunden proaktiva åtgärdsförslag.


* Genomföra förstudier, t.ex. genom att analysera data och rapporter insamlade från kundens miljö samt information från tidigare supportärenden, för att kunna föreslå rätt tekniska lösningar för kunden med syfte att proaktivt minska driftstörningar i kundens verksamhet.
* Leda eller delta i remote felsökningsarbete i supportärenden för att tillsammans med kund och Ateas supporttekniker hitta rotorsaken till pågående driftstörningar.
* Delta i offertarbete och i kundmöten som teknisk expert.
* Bidra i vidareutvecklingen av våra tjänster och processer.


Detta är en ny roll inom teamet så du kommer också få en avgörande roll i att etablera nya arbetssätt och kontaktvägar och utveckla Ateas nya TAM- baserade tjänst som de erbjuder sina kunder.

VI SÖKER DIG SOM
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, med hänsyn till de interna och externa kontakter du kommer ha i rollen.


* Har ett stort tekniskt intresse och brinner för nätverk.
* Vara Cisco certifierad, minst CCNP-nivå inom ett eller flera av Ciscos områden.
* Ha god erfarenhet av arbete med Ciscos teknologier.


Det är ett stort plus om du:


* Har erfarenhet och/eller certifiering inom andra tillverkares teknologier inom nätverk och datacenter.


Som person är du:


* Problemlösande.
* Resultatinriktad.
* Serviceinriktad.
* Relationsskapande.


Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse.
* Omfattning: Heltid.
* Placering: Kista, Stockholm.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ateas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. De finns över hela Sverige och har kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur IT kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med IT, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass. Läs gärna mer om Atea på deras hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid
  • Publicerat: 30 augusti 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Nätverksingenjör till NoWhere Networks!

Nätverksingenjör till NoWhere Networks!

15 mars 2024

12 mars 2024