OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Nielsen Company är ett globalt informations- och medieföretag med ledande marknadspositioner och välkända varumärken inom marknadsinformation, medieinformation, online- och mobilundersökningar. Det privatägda företaget är verksamt i mer än 100 länder med huvudkontor i New York, USA. I Sverige har vi funnits sedan 1957 och har ca 70 anställda. Mer information finner du www.se.nielsen.com. Ledarskap och kompetensutveckling är prioriterade frågor för oss och vi arbetar med tydliga processer för kompetensutveckling och karriärutveckling. Engagerade och positiva medarbetare är vår nyckel till framgång och därför är det viktigt för oss att arbeta med tydliga medarbetarsamtal och utvecklingsplaner. Genom att ge varje person stor frihet i sitt arbete att uppnå fastställda mål, försöker vi skapa ett arbetsklimat där ideer uppmuntras och initiativkraft tas tillvara. I detta ligger även att ge alla medarbetare trevlig arbetsmiljö samt att göra dem delaktiga i företagets framgångar. Som anställd hos Nielsen har du även goda möjligheter till en internationell karriär inom något/några av våra verksamheter utomlands. Som Client Executive / Associate Manager på Nielsen arbetar du som rådgivare och partner till leverantörer till den svenska dagligvarumarknaden. Du arbetar med att bygga kundrelationer i ett långsiktigt perspektiv genom analyser och insikter som skapar mervärde för våra kunder. Du har ett eget kund- och säljansvar samt du kommer att arbeta i ett högt tempo mot uppsatta mål och deadlines. * Du samarbetar aktivt med leverantörernas marknad, trade, KAM samt Category Manager funktioner * Du kommer att vara ett stöd för leverantörens operativa marknad/kund/tradeplaner där du förväntas kunna presentera insikter till dem. * Du har en egen kundportfölj med spännande kunder inom detaljhandeln och ett eget ansvar för försäljning och budget. * Du rapporterar till Client Team Manager. Nielsen arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor t.ex. vad gäller löner, föräldraledighet och chefstillsättning. Nielsen eftersträvar mångfald på arbetsplatsen och ser gärna sökande med annan etnisk bakgrund än svensk. Bakgrund [ * Universitetsutbildning inom företagsekonomi alt eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten. * Minst 2-5 års erfarenhet av dagligvarubranschen från sälj, marknad eller inköpsfunktioner * Goda kunskaper i engelska (tal och skrift). * Goda kunskaper i Officepaketet * Det är meriterande med erfarenhet från The Nielsen Companys programvara Personlig profil [ * Du trivs med att sälja och har erfarenhet av att skapa och hitta nya affärsmöjligheter. * Du är bra på att utveckla relationer med befintliga och nya kunder samt sätter stort värde i att alltid leverera kvalitet och nya insikter. * Du är förtroendeingivande, kan sätta dig in i kundens behov och har förmågan att se saker i nya perspektiv. * Du har ett stort driv, analytisk förmåga och resultatfokus. * Du har mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift och är van att hantera förhandlingssituationer.