Client Success Manager

Arbetsbeskrivning

Att hjälpa kunder att attrahera, belöna och stärka förhållandet med sina medarbetare är det vi på Benify brinner för. Sedan 2004 har vi som ett snabbväxande Techbolag revolutionerat branschen och sättet att arbeta med förmåner och kommunikation till sina anställda. Genom vår skräddarsydda Benifyportal kan kunder världen över bland annat erbjuda grymma deals och rabatter, bjuda in till events eller varför inte onboarda sina nyanställda igenom. Hos oss får du chansen att inte bara påverka en organisations interna arbete, utan även deras medarbetares välmående och relationen till sin arbetsgivare.

Din roll som Client Success Manager

I rollen som Client Success Manager är den huvudsakliga uppgiften att stödja våra Account Managers som ansvarar för att vårda och bevara våra långsiktiga kundrelationer. Du kommer att ansvara för att driva förbättringar inom segmentet för våra kunder, där du självständigt kommer att äga processerna. Det är främst arbetsuppgifter av teknisk karaktär, där ett proaktivt mindset är nyckeln för att upprätthålla samt öka värdet för kunden. Tjänsten innefattar en bredd ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Du fungerar som spindeln i nätet med stort fokus på problemlösning och ser till att ärenden hamnar på rätt plats, samtidigt som du säkerställer att våra kunder får snabb återkoppling.

Exempel på arbetsuppgifter

• Arbeta operativt i våra system med leveranser
• Bygga relationer och hålla en daglig kommunikation med både kunder och kollegor internt inom Benify
• Anpassa plattformen efter kundspecifika behov och vara proaktiv i det arbetet för att aktivt öka värdet för kunden

Vem är du?

Som person ser vi gärna att du motiveras av att arbeta i en teknisk roll, är kvalitetsmedveten och har en stark drivkraft och intresse för att etablera nya lösningar hos våra kunder. Du trivs i en roll som innefattar stort detaljfokus i ett högt tempo för att driva projekt framåt. Det är en fördel att du har arbetat i en självständig roll tidigare samt ägt processerna du suttit med. Vi söker dig som har en god analytisk förmåga, är ansvarsfull och tycker om att arbeta som spindeln i nätet med problemlösning. I ditt arbete är du prestigelös och pragmatisk samt har ett utpräglat kundfokus. Det är avgörande att du är strukturerad, har god samarbetsförmåga och vet hur du ska prioritera rätt för att lyckas i rollen som Client Success Manager.

Vi ser även att du som söker har:

• En universitetsexamen inom ekonomi, business, administration eller motsvarande
• Något års arbetslivserfarenhet från en liknande roll, där du arbetat koordinerande, affärsnära och haft löpande kundkontakt
• Stort intresse för tekniska lösningar och problemlösning, då rollen primärt är teknisk, där du kommer få hantera såväl komplexa som mindre komplexa ärenden
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Det är dessutom starkt meriterande för denna roll om du:

• Har tidigare erfarenhet från ett SaaS-bolag
• Har tidigare erfarenhet av att jobba i system så som JIRA

Vad Benify erbjuder dig!

Hos oss på Benify får du möjligheten att arbeta i en organisation där alla bidrar till vår framgång, hjälper varandra på vägen dit och har roligt under tiden. Vi vet att det är våra anställda som gör Benify framgångsrikt och som får oss att utvecklas framåt – vi välkomnar inte bara dina idéer vi uppmuntrar dem. Din egen utvecklingsresa inom organisationen är upp till dig; dina initiativ, personliga mål och din nyfikenhet är nycklarna för din utveckling och hur långt du kan nå inom Benify. Hos oss arbetar vi med stor passion och vi lyckas tillsammans!

Praktisk information

Start: Så snart vi hittar vår perfekta match!
Omfattning: Heltid 100%, tillsvidare
Placering: Stockholm, Apelbergsgatan 33A. Vi erbjuder en stor flexibilitete till hybridarbete, men ses på kontoret på veckobasis ungefär två gånger per vecka.

Ansökan

Låter tjänsten som Client Success Manager intressant? Urvalet sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att söka redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Benify
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Banérgatan 16
None

Postadress

Banérgatan 16
Stockholm, 11523

Liknande jobb


Teamleader Inhouse

Teamleader Inhouse

4 maj 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

4 maj 2024

Säljchef

Säljchef

4 maj 2024