OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Nielsen Company är ett globalt informations- och medieföretag med ledande marknadspositioner och välkända varumärken inom marknadsinformation, medieinformation, online- och mobilundersökningar. Det privatägda företaget är verksamt i mer än 100 länder med huvudkontor i New York, USA. I Sverige har vi funnits sedan 1957 och har ca 70 anställda. Mer information finner du www.se.nielsen.com. Till vår Client Support-avdelning söker vi en serviceinriktad, proaktiv och noggrann person. Du kommer att ingå i ett team på 3 personer och rapportera till chefen för Client Support. Tjänsten innebär två huvuduppgifter: Besvara kundförfrågningar i vår helpdesk och ta fram information till våra internationella kollegor om marknadssituationen inom olika kategorier i svensk service- och dagligvaruhandel. [ Arbetsuppgifter - Kundsupport i vår helpdesk. Hjälpa kunder använda våra system för att analysera och tolka information i våra databaser. Schemaläggning och planering görs gemensamt i gruppen. - Besvara kundförfrågningar beträffande utveckling av produkter och varugrupper inom svensk dagligvaruhandel. - Besvara internationella förfrågningar om marknadsutveckling inom olika varugrupper. - Samarbete med kundansvariga vad gäller support till kund. - Utbildning av kunder i våra programvaror. - Egna projekt/arbetsuppgifter. Kompetenskrav - Gymnasieutbildning (administrativ inriktning). Universitetsutbildning inom marknadsföring/företagsekonomi ses som meriterande. Vi tror att du kommer direkt från universitet alternativt har gymnasieutbildning och minst 2 års arbetslivserfarenhet. - Goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel. - Goda engelska- och svenskakunskaper (tal och skrift). - Erfarenhet från dagligvaruhandeln ses som meriterande, men är inget krav. Personliga egenskaper Vi söker dig som är positiv och engagerad samt proaktiv i ditt arbetssätt. Du tycker om att ha flera projekt på gång samtidigt och det är viktigt för dig att alltid ge god service till kunder och kollegor. Du trivs både med att självständigt driva projekt och att arbeta i team. För dig är det självklart att alltid ta ett helhetsansvar och att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. I ditt team är du drivande och tar egna initiativ till förbättringar. Du föredrar ett högt tempo och presterar hög kvalitet även under stress.