Coach/Handledare arbete i Värnamo

Arbetsbeskrivning

ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.

Vi söker en Coach/Handledare till vår verksamhet i Värnamo.

Tjänstens huvudsakliga innehåll;

Vi söker dig som är driven, framåt, ödmjuk och flexibel för arbete med arbetssökande.

Du kommer att möta utrikesfödda personer som har yrkeserfarenhet från sitt hemland. Ditt uppdrag är att identifiera och kartlägga yrkesbakgrund och kompetensen hos dessa individer, samt arbeta för en kompetensbedömning och yrkesprövning för deltagaren. Genom att lyfta fram personliga egenskaper bidrar du till personens framgång på arbetsmarknaden att få ett arbete.

Aktiva kontakter med arbetsgivare i närområdet är en viktig del i arbetet. Målet är att sammanställa en tydlig kompetensportfölj för deltagaren och att skapa kontaktytor som ger möjligheter på arbetsmarknaden. Arbetet kräver samarbete med myndigheter, organisationer, företag och kollegor.

Formell kompetens; (krav för tjänsten)

- 1 års arbetserfarenhet av coachning, etableringslots, arbete med Meritportföljen eller liknande arbete. (Arbetsuppgifterna skall finnas tydligt dokumenterade i CV.)

- God data/dokumentationsvana då tjänsten kräver daglig dokumentation. (Skall finnas tydligt dokumenterat i CV.)

- Kunna uttrycka dig på svenska i tal samt skrift, då arbetet företrädesvis sker på svenska.

Meriterande kompetens; (ej krav)

-kunskap i ett eller flera språk så som arabiska, somaliska, dari, pashtu, persiska, tigrinja, engelska, ryska.

-B-körkort och bil då resor i tjänsten ingår

-Studie- och yrkesvägledare skall antingen vara utbildad Studie- och yrkesvägledare alternativt minst ett års väl dokumenterad erfarenhet som studie- och yrkesvägledare på heltid utan utbildning.

-Om du tidigare arbetat med Meritportföljen eller Jobbcoachningsavtalet.

Personlig kompetens;

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat samt flexibel. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.

Tillträde;
Vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Frågor besvaras av Teamledare Mikael Lund. Tfn: 0761-810 863.
Mail: mikael.lund@abckraften.se

Ansökan via vår hemsida www.abckraften.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansökknappen.

CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF. I CVn behöver start och slut av tjänster och utbildningar framgå med år och månad.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ABC kraften
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 18 april 2017

Besöksadress

Fristadstorget 8A
None

Postadress

Fristadstorget 8A
Eskilstuna, 63220

Liknande jobb


Handledare

2 april 2024

1 april 2024