Collection Agent till Kundservice - är du vår nya stjerne?

Arbetsbeskrivning

Nordax är en ledande nordisk nischbank som erbjuder konkurrenskraftig in- och utlåning till ca 150 000 kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Nordax drygt 200 anställda är alla samlade under ett tak i vårt kontor i Stockholm. Nordax grundades av sex entreprenörer med gedigen erfarenhet av riskhantering. Nordax har en konservativ syn på risk och är unik bland nischbanker genom att ha flera olika finansieringskällor och en diversifierad marknadsföringsmix. Nordax står under tillsyn av Finansinspektionen sedan 2004 och är sedan den 17 juni 2015 noterat på Nasdaqs huvudlista. För mer information, se www.nordaxgroup.com.


Vi söker nu en engagerad medarbetare till vårt team inom Customer Operations. Customer Operations ansvarar för kundprocessen från boarding av ny kund och därefter för hela kundens livscykel. Funktionen består av ca 120 medarbetare fördelade i fyra landsteam och en Collectionsenhet, alla samlade i samma lokaler på Gävlegatan i Stockholm.

Vi söker nu en Collections Agent med erfarenhet av det norska språket till Kravavdelningen som är en del av Collectionsenheten. Tjänsten är ett vikariat på 1 år för att täcka upp för en föräldraledighet. Arbetsuppgifterna som Collection Agent innebär att ha kontakt med de kunder som är sena med sina betalningar via telefon och e-post. Vid kontakt med kund är vårt mål att på bästa sätt hjälpa kunden att komma i fas med sina betalningar. Vi behöver vara lösningsorienterade, hantera känsliga samtal, hantera svåra samtal samt kunna göra bra bedömningar och individuellt anpassade betalplaner.  

Vi söker dig som:


• Har hög arbetsmoral, är ärlig och alltid gör ditt bästa
• Gillar utmaningar och naturligt söker lösningar och inte hinder
• Hellre lyfter dina kollegor än dig själv
• Har erfarenhet från kundkontakt i tal och skrift. (inte ett krav)
• Har en god förmåga att arbeta under eget ansvar 
• Behärskar svenska språket flytande i tal och skrift
• Har god förståelse i norska i tal och skrift

Som person är du driven, noggrann, målinriktad och bra på att kommunicera. Det är viktigt att du är en lagspelare som tillsammans med dina kollegor hittar de bästa lösningarna för kunderna genom att samarbeta. Då vi är ett växande företag är det viktigt att du är öppen för förändringar och nya arbetssätt.

Vad erbjuder vi

På Nordax får du möjligheten att arbeta på en framgångsrik bank. I moderna kontorslokaler innanför tullarna arbetar vi i landsteam med medarbetare från Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Vi har högt i tak, korta beslutsvägar och en företagskultur som präglas av nytänkande och framåtanda. Tempot är stundtals högt och vi ställer höga krav på våra medarbetare samtidigt som vi är lyhörda för våra medarbetares behov och värnar starkt om vår arbetsmiljö. På Nordax har du möjlighet att göra skillnad och få gehör för dina genomtänkta idéer.

Din ansökan

Ansök via www.nordaxgroup.com. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Fredrik Jansson, fredrik.jansson@nordax.se. För generella frågor kring processen vänligen kontakta HR Generalist Elin Nestor, elin.nestor@nordax.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordax Bank Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 maj 2017

Besöksadress

Gävlegatan 22
None

Postadress

Gävlegatan 22
Stockholm, 11330

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024