Collection Specialist B2B till Ikano Bank

Collection Specialist B2B till Ikano Bank

Arbetsbeskrivning

Är du redo och ta nästa steg och vill vara med på en utvecklings- och digitaliseringsresa på ett företag som växer? Är du nyfiken, tycker om att lära dig nya saker, och vill vara med och påverka vårt framtida arbetssätt? Kom och utvecklas tillsammans med oss!

Vi söker en driven och målmedveten medarbetare till vårt Collection & Asset Sales team för B2B. Det närmsta teamet består i dagsläget av 7 engagerade och kompetenta medarbetare. Teamet är en viktig del av Ikano Bank där vi driver inkassoärenden och säljer säkerheter, olika objekt, med målsättningen att minimera kreditförluster för banken. Varje uppdrag är unikt och där du kommer att förhandla och besluta om bästa skräddarsydda lösningen.

Om rollen
Collection och Asset Sales teamet, som du kommer att bli en del av, har till ansvar att hantera både factoring och leasingfordringar och är Ikano Banks kompetenscenter för kravhantering av B2B. Du kommer att vara specialiserad och fokusera främst på leasingfordringar. Din roll innebär att proaktivt kontakta våra kunder för att få i gång betalningslösningar. I det fall vi konstaterar att vi behöver ta vid inkassoåtgärder så har du ett nära samarbete med vår inkassoleverantör. Om det blir aktuellt med att återta vårt leasingobjekt så tar du det vidare i din roll i samarbete med våra leverantörer.

Obeståndshantering är en del av vårt dagliga arbete och där du handlägger och följer upp ärenden, säkerställer regelefterlevnad, har kontakt med olika intressenter och förhandlar fram den bästa lösningen för samtliga parter. Du arbetar med ett brett kontaktnät både internt och externt i form av kollegor, kunder, partners, leverantörer och juridiska rådgivare.

Din bakgrund
Vi ser gärna att du har erfarenhet av tidigare arbete med leasing och B2B. Om du har erfarenhet av reskontra- eller inkassohantering så är det meriterande. Det är ett krav att du har utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal & skrift.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är driven och har en stark vilja att lära dig nya saker och vill utvecklas. Vidare så trivs du i en roll där du kommer att få ta initiativ till att utveckla nya metoder och arbetssätt. För att lyckas i rollen behöver du trivas med att ha många kontaktytor samt att använda telefonen som arbetsverktyg för att träffa uppgörelser. Andra viktiga egenskaper är att du är prestigelös, kommunikativ och en god relationsbyggare. Du har förmågan att självständigt driva och slutföra dina uppdrag med god struktur och uthållighet. Du tycker om att arbeta i ett team och bidrar med god laganda samt att samarbeta med olika enheter inom Ikano Bank och ge hög service.

Om företaget
Ikano Bank startades i Sverige precis som IKEA för att ge de "många människorna" ett bra alternativ i vardagen. Vi slog upp dörrarna 1995 och finns idag i åtta länder, bl.a Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Polen, UK och Österrike. Ikano Bank är en del av Ikanogruppen, en internationell företagsgrupp med verksamheter inom bank, bostad, produktion, försäkring, data-analys och detaljhandel, som äger 51 procent av banken. Ingka-koncernen, en strategisk partner i IKEAs franchisesystem som driver över 378 IKEA-varuhus i 31 länder, äger resterande 49 procent av banken. Ikano Banks huvudkontor ligger i Malmö och företaget är registrerat i Älmhult där verksamheten en gång grundades. Vi erbjuder säljstödjande finansiering till företag, samt enklare bankprodukter till privatpersoner. Vill du veta mer om vår styrelse, vår ledning och ersättningar kan du göra det på sidan för bolagsinformation.

Ansökan
I denna rekrytering har Ikano Bank valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@sjr.se. Vi gör urval och intervjuar löpande. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fsjr.se%2Fintegritetspolicy%2F&data=05%7C01%7Csebastian.ragnarsson%40sjr.se%7Cdd096db9fb7f470dd65108db3b6bec6b%7C2a7e0e3b88c5479383c46bf687f06659%7C0%7C0%7C638169106961608638%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=3PIdd5GWQPdv3zJW92E0%2FOxyZSH1sgP87MjFzGt6GNw%3D&reserved=0)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2023
  • Ansök senast: 14 februari 2024

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Inkassohandläggare

Inkassohandläggare

16 april 2024