Commercial Manager

Arbetsbeskrivning

Om Exertis

Exertis Nordics is one of the Nordic region's largest distributors of IT hardware, AV products, Entertainment (movies, books, games & toys) and one of the largest PC manufacturers in the Nordics. The company has its warehouse and head office in Gothenburg with local offices in Stockholm, Helsingborg and Umeå in Sweden, Sandefjord in Norway, Helsinki and Tampere in Finland and Copenhagen in Denmark. Sales amounted to more than SEK 2 billion in 2017. The company is currently collaborating with more than 250 suppliers and more than 4000 retailers across the Nordic region. Since 2014, the company is part of Exertis Group, one of Europe's largest distributors with a turnover of EUR 3 billion.

Är du intresserad av att arbeta som Commercial Manager för komponentteamet? Har du en härligt positiv inställning till att lära dig nya saker och gillar att arbeta i ett motiverande team? Då kan du vara den medarbetaren som vi letar efter. Vi är ett bolag som aktivt arbetar med mångfald och inkludering både genom utbildning och i olika projekt. Vi vill att våra medarbetare ska våga vara nyfikna och vilja vara med på resan vi har framför oss.

I rollen som Commercial Manager ansvarar du för det strategiska arbetet tillsammans med Affärsområdeschef och Inköpsdirektör. Du kommer att ha fullt personalansvar för din grupp och förväntas ta en tydlig ledar- och ansvarsroll och vara delaktig i alla beslut som rör aktuellt produktområde på nordisk nivå. Kontinuerlig kontakt och dialog med övriga avdelningar på bolaget är en viktig del av rollen, så även samarbetet med Product Managers gällande områdets produktportfölj och kontakt med aktuella leverantörer.

I dina dagliga arbetsuppgifter ingår bla. att bidra till bolagets totala mål och KPI:er genom att tillsammans med PM per varumärke skapa rätt förutsättningar för försäljningsavdelningarna i samtliga länder, säkerställa tillgänglighet av produkter, korrekt leverans & prisinformation samt upprätthålla ett fungerande samarbete med bolagets interna marknadsavdelning.

Som Commercial Manager vill vi att du är duktig på att ta in information och förmedla bolagets övergripande strategier och mål till din dina direktrapporterande. Som ledare hos oss kommer du också ha ett stort fokus på att skapa en rolig arbetsplats där man får lov att vara sig själv. Med ett styrkebaserat ledarskap ger du din grupp möjlighet att utvecklas och växa i sina roller. Du bidrar till team-känslan både i din grupp och för hela bolaget.

Vi ser gärna att du som Commercial Manager har:

• Utmärkt strategisk kompetens - både ur ett eget och ur ett helhetsperspektiv
• Utmärkt kommersiell förståelse - både ur ett eget och ur ett helhetsperspektiv
• God förmåga att lyssna förstå och skapa förtroende.
• God och tydlig kommunikativ förmåga
• Förmåga att prioritera rätt och fatta beslut
• God analytisk förmåga.

Bra att veta:

Excel används flitigt och att uttrycka sig på engelska i tal och skrift bör kännas bekvämt, eftersom vi är ett bolag med Norden som bas och med många internationella kunder och leverantörer.

Erfarenhet och god förmåga att greppa hur olika system hänger ihop med varandra är meriterande. Detta då vi arbetar i en komplex miljö med många olika system som interagerar med varandra. Vårat ERP-system är ett egenutvecklat system som kopplas med inköpta styrsystem.

Vi erbjuder dig:

• En arbetsplats med härliga kollegor där vi alla tar ansvar för att vara nyfikna och arbeta aktivt med mångfald och inkludering.
• En timmes träning i veckan på arbetstid, samt ett årligt friskvårdsbidrag
• Stort eget ansvar med varierande arbetsuppgifter
• Fina lokaler
• Utvecklingsmöjligheter både lokalt och globalt.

Övrigt:

Arbetstiden är måndag – fredag, dagtid. Lönen är fast enligt individuell överenskommelse.

• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Heltid (40 h/v) med 6 månaders provanställning
• Placering: Göteborg

Ansöker gör du via nedan länken, vi tar inte emot ansökningar via mail.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden är slut. Sista ansökningsdatum är 2021-10-31

Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Business Director, Robin Johansson robin@exertis.se Övriga frågor besvaras av Hr -Director, Anna Linnér anna.linner@exertis.se

Vilka är vi?

Exertis Nordics är en av Nordens största distributörer inom IT, AV, Large Display och Entertainment (spel, film, böcker och leksaker). Detta innebär att vi köper in, lagerhåller och distribuerar varor inom ovan nämnda kategorier. Sedan starten 1996 har vi haft en ökande tillväxt varje år och 2019 nådde vi en omsättning på 2,9 miljarder kronor. Huvudkontor och lager ligger i Göteborg med lokalkontor i Stockholm, Umeå, Helsingborg, Sandefjord i Norge, Köpenhamn i Danmark och Helsingfors i Finland. Företaget har idag fler än 270 anställda.

Vi är en fokuserad distributör med stort engagemang. Vårt mål är att överträffa alla förväntningar, leverera med kvalitet och att alltid eftersträva att vara det bästa alternativet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Exertis
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Liknande jobb


Inköpschef

Inköpschef

8 maj 2024

Procurement Manager

Procurement Manager

6 maj 2024

2 maj 2024

Inköpsansvarig till Arta Plast

Inköpsansvarig till Arta Plast

24 april 2024