Compensation & Benefits Manager - Interim

Arbetsbeskrivning

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Solna söker vi en interim Compensation & Benefits Manager. Kunden är ett internationellt läkemedelsföretag med ca 550 anställda över hela världen. Uppdraget ska påbörjas omgående och beräknas pågå ca 2 – 3 månader.

Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Vi betalar dessutom lön innevarande månad.


Arbetsuppgifter:
Rollen är strategisk såväl som operativ och under våren är det tre olika projekt på dagordningen som du kommer att delta i;

- Din första uppgift blir att hantera utbetalningen av Short Term Incentive Program. Ta fram räknesnurror i Excel samt kommunicera till cheferna globalt om hur de ska hantera processen. HRBP stöttar i detta, men du kommer själv driva arbetet. Du kommer även ha hjälp av det svenska lönekontoret, Business Controllers samt chefer globalt för att nå målet att betala ut detta på utsatt tid.
- Parallellt med detta ska du utifrån ett undertecknat avtal slutföra lönerevision genom att kommunicera ut resultatet till cheferna och hålla i workshops för dem.
- På längre sikt kommer du att, i nära samarbete med PWC, utarbeta en presentation av Long Term Incentive Program. En del arbete är redan utfört samt att du har tillgång till förra årets LTI.


Din bakgrund:
Vi söker dig som har relevant akademisk examen och har arbetat självständigt med liknande uppgifter tidigare. Du har erfarenhet från internationell miljö med engelska som koncernspråk. Det är meriterande om du har mycket goda kunskaper i Excel.

Som person är du engagerad, kommunikativ och initiativtagande. Samtidigt som det är en strategiskt viktig roll är det också viktigt att du är beredd att arbeta operativt och genomdriva projekten inom utsatt tid.


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


16 juni 2024

14 juni 2024

13 juni 2024