Compensation & Benefits Specialist till DHL Express

Arbetsbeskrivning

DHL Express har fyra år i rad varit topp tre på listan över världens bästa arbetsplats i Great Place to Work årliga medarbetarundersökning. Förutsättningen för att vara det är att attrahera kandidater och motivera och behålla våra fantastiska medarbetare. Det är där du kommer in! Som den svenska Compensation & Benefits Specialist kommer du ansvara för ett högt prioriterat område där du kan påverka på riktigt! Du får vara med och utveckla våra förmåner för att stärka vårt erbjudande till vår allra viktigaste tillgång - våra medarbetare.

Rollen som Compensation & Benefits Specialist

Tjänsten innebär att du kommer att ha det övergripande ansvaret för att hålla ihop och utveckla det totala kompensationserbjudandet för våra medarbetare. Jobbet är både strategiskt och operativt och du kommer att ha många kontaktytor internt, både nationellt och internationellt, samt med externa samarbetspartners.

Dina primära ansvarsområden

Leda, driva och säkerställa våra årliga och månadsvisa prestations-, lön- och bonusprocesser i samverkan med intressenterna i företaget.
Ansvara och utveckla vår lönestruktur, lönebenchmark och vara stöd till HR och chefer med nya roller, rollbeskrivningar, gradering och erbjudande.
Arbeta för harmonisering och implementering av globala C&B processer i den lokala miljön , t ex för ersättningar, policies, och verktyg.
Fortsätta utvecklingen och implementeringen av vår globala jobbarkitektur
Vara strategiskt ansvarig för att ta initiativ till förbättringar i medarbetarerbjudandet, t ex generella förmåner, bilpolicy, försäkringar samt tjänstepensionslösningar.


I Sverige rapporterar du till HR Director och ingår i ett fantastiskt team med HRBP's, HR specialister och Payroll. Du kommer även att samarbeta med Comp&Ben ansvariga på våra andra DHL bolag samt delta i ett europeiskt Comp&Ben team då många av våra system och processer är globala och/eller europeiska.

Vem är du?

Vi söker en självsäker individ som kan ta ledningen i att skapa och implementera strategier för Comp&Ben-frågor. Du trivs med att hantera stakeholders på olika nivåer, att arbeta i en internationell miljö och hantera både kollektivare- och tjänstemän. Din förmåga att tänka strategiskt och omvandla det till praktiska arbetssätt och strukturer kommer vara avgörande. Vidare är du analytisk och bekväm med att hantera siffror, data och detaljer, och du har förmågan att skapa helheter som stödjer våra mål och strategi. Med din goda samarbetsförmåga skapar du relationer både internt och externt, och din kommunikationsförmåga, såväl i tal som skrift, är utmärkt.

Är du engagerad, nyfiken och har när till skratta så passar du väl in i vår företagskultur!

Kvalifikationer:

Flera års arbetslivserfarenhet inom Compensation & Benefits
Gärna erfarenhet och nyfikenhet på systemlösningar och integrationer mellan system.
Excel är ett nyckelverktyg i företaget och rollen kräver mycket goda Excel kunskaper samt goda kunskaper i Powerpoint.
Engelska och svenska i skrift och tal
Erfarenhet från globalt företag med personalintensiv verksamhet är starkt meriterande
Erfarenhet från befattningsvärderingssystem som Mercer, Tower Watson är meriterande


Vi erbjuder

En fantastisk arbetsplats som fem år i rad har utsetts till en Great Place to Work och även är en certitifierad Top Employer. Vi är stolta över vår inkluderande och välkomnande arbetsplatskultur där vi arbetar mycket med initiativ inom hälsa & välmående. Du kommer sitta i vårt nyrenoverade kontor i Västberga, och vi erbjuder möjlighet att hybridarbeta på 50%. Månadslön, bonus, tjänstepension och friskvårdsbidrag ingår också.

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Parastoo Afsharian på parastoo.afsharian@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2023
  • Ansök senast: 10 december 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023