Compensation & Benefits Specialist till Husqvarna Group

Compensation & Benefits Specialist till Husqvarna Group

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande intresse för service och kompensationsfrågor? Vill du vara med och utveckla Husqvarnas service inom området lön och förmåner? Då kan du vara rätt person för denna roll! Här erbjuds du ett stimulerande arbete som ger dig ett brett nätverk och goda möjligheter till personlig utveckling och en framtida karriär inom bolaget. Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

Avdelningen People & Organisation (P&O) söker nu en Compensation & Benefits Specialist till teamet som just nu befinner sig i en intensiv och spännande utvecklingfas. Här erbjuds du möjligheten att bli en del av ett utvecklande och framåtsträvande team med högt i tak där ingen dag är den andra lik, där ni gemensamt arbetar för att påverka, förbättra och stärka Husqvarnas kompensationspaket.

Teamet Compensation & Benefits består av 13 medarbetare med blandade roller, bland annat lönespecialister, experter inom kompensationsstrukturer och resehanteringsspecialister samt HR-administratörer. Tillsammans arbetar teamet för att leverera rätt lön och andra ersättningar till Husqvarnas cirka 2600 medarbetare runt om i Sverige. I din roll som Compensation & Benefits Specialist kommer du, förutom att leverera rätt lön till Husqvarnas medarbetare, även medverka för att förbättra dess processer. I rollen har du möjlighet att delta i spännande projekt som syftar till att föra verksamheten framåt både vad det gäller automatisering samt digitalisering.

Rollen kräver att du är utåtriktad och har en god kommunikativ förmåga då rollen inkluderar många interna och även en del externa kontaktytor. Det innebär att förväntas vara tillgänglig och kunna besvara frågor som dagligen kommer in från HR BP, chefer och medarbetare runt om i organisationen. Det externa kontaktytorna innefattar fram för allt kontakt med leverantörer inom löne- och tidsrapporteringssystem. Tjänsten är till en början ett vikariat på 6 månader med möjlighet till förlängning.

Du erbjuds
- En flexibel arbetsplats vilket ger friheten att till viss del arbeta hemifrån
- Ett utvecklande arbete i ett team som ständigt strävar efter förbättring hos en världsledande aktör
- Möjligheten till att vara med och påverka, förbättra och stärka Husqvarnas kompensationspaket
- Stora kontaktytor både med interna och externa kontakter

VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdig eftergymnasial utbildning inom exempelvis HR, ekonomi eller annat relevant område, alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift då det krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Har tidigare erfarenhet från kvalificerat lönearbete
- Har erfarenhet av systemen HR Plus/Medvind
- Har tidigare erfarenhet av arbete med kollektivavtal inom den privata industrisektorn

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Samarbetsvillig
- Strukturerad

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 8 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024