Compliance Specialist

Compliance Specialist

Arbetsbeskrivning

För vår kund som är en svensk multinationell tillverkare av av utomhusprodukter som robotgräsklippare och trädgårdstraktorer söker vi en Compliance Specialist/Tullspecialist.


Om arbetsplatsen

Import & customs compliance avdelningen hanterar artikel klassificering, frihandelsavtal, import tulldeklarationer, inhouse samt fraktfakturor för alla transporter. Idag består avdelningen av sju medarbetare varav en chef och teamet behöver förstärkas med en tullspecialist.





Om rollen

För dig som brinner för tullfrågor kan här erbjudas en spännande tjänst i ett dynamiskt team där du har en viktig roll inom bolaget. I denna tjänst jobbar man till största delen med klassificering men även med andra tullrelaterade uppgifter. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.





Exempel på arbetsuppgifter:

Klassificering av varor enligt allmänna bestämmelser och regelverk.
Underhåll och genomgång av befintliga artiklar av tullrelaterad data.
Vara behjälplig mot organisationen i frågor kring EU`s Frihandelsavtal.
Sprida kunskap om import/export regler till interna stakeholders.






Vem är du?

För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet av tullarbete (deklarationer, regelverk, klassificering, granskning med mer) eller relevant utbildning i klassificering enligt Tullverkets kurs eller likvärdigt. Meriterande är utbildning inom Frihandelsreglerna samt kunskaper om trade compliance och exportkontroll.



Som person är du noggrann, ansvarsfull och lösningsorienterad. Struktur är en viktig del i din vardag och du besitter en god kommunikationsförmåga. På avdelningen arbetar vi i ett högt tempo i en spännande internationell miljö och för att passa in ser vi att du har ett inre driv och trivs i sociala sammanhang. Det är även viktigt att du trivs lika bra att arbeta självständigt som i team.  




Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Jönköping. Anställningen är heltid med start i början på maj, visstid (med goda chanser till förlängning) och förlagd under dagtid.





Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.



Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 7 april 2023

Liknande jobb


Tulladministratör till välkänt företag

Tulladministratör till välkänt företag

26 januari 2024