Confluence-kunnig supporttekniker/kunskapsansvarig

Arbetsbeskrivning

Confluence-kunnig supporttekniker/kunskapsansvarig
Har du en pedagogisk ådra, erfarenhet av IT-support och vill ansvara för informationsspridning, rutiner och arbetssätt på en stor servicedesk? Vill du arbeta i en samhällsbärande organisation? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig!

Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.

Nu söker vi dig som vill bli anställd som konsult hos oss där det första uppdraget blir ett långsiktigt uppdrag hos en stor myndighet.

Om uppdraget

Vi söker nu dig som har erfarenhet som IT-supporttekniker, erfarenhet av upprättande av rutiner och arbetssätt i servicedesk och erfarenhet/kunskap kring ITIL. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag som Kunskapsansvarig på servicedesken hos en myndighet inom rättsväsendet med placering i centrala Stockholm.

Som Kunskapsansvarig (KA) kommer du, tillsammans med andra KA, att ansvara för informationsspridning, rutiner och arbetssätt i servicedesken. Du kommer att arbeta nära servicedesken, teknikgruppen, systemförvaltningen och andra delar av IT-avdelningen. Du kommer att agera knytpunkt för information och föra den vidare. Du kommer att representera servicedesken i möten och nätverkande inom IT-avdelningen. Du kommer även att ansvara för samordning av utbildning och introduktion för nyanställda i desken. Rollen är fortfarande under utveckling och kommer framöver att täcka över hela sektionen.

Dina främsta arbetsuppgifter är att:

• Fungera som kontaktpunkt mot IT-avdelningen: teknikgrupper, utvecklingsgrupper och produktägare utifrån Servicedesks perspektiv.
• Sätta upp rutiner för system och applikationer i samarbete med utvecklingsgrupper (förvaltningar) och teknikgrupper.
• Löpande revision av rutiner och dokumentation
• Informationsmottagare och informationsgivare vid systemförändringar och uppgraderingar
• Ta fram statistik till andra grupper vid förfrågningar
• Samordna utbildning för desken vid nya systeminföranden och underhålla nuvarande kunskapsnivå
Vid behov innebär arbetet också arbete i servicedesk. Då kommer du att ansvara för att registrera ärenden som kommer in via telefon, kategorisera och prioritera ärenden, utföra en första felsökning, hjälpa användare via telefon och lösa samtliga ärenden i den mån det går. Servicedesken arbetar efter ITIL-processerna.

Servicedesken har öppet dygnet runt, varför du behöver vara beredd att arbeta under dygnets alla timmar. Du kan lägga önskemål om arbetstider för varje sexveckorsperiod.

Arbetsplatsen

Kunden är en myndighet som är en stor aktör inom rättsväsendet. Du kommer att ingå i ett team som tillhandahåller IT-tjänster till hela myndigheten. Placeringen är i centrala Stockholm

Vem vi söker

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som kontaktpunkt, informationsspridare och utbildare.

I och med att servicedesken har öppet dygnet runt så är det avgörande att du är villig att arbeta i skift, det vill säga kunna arbeta under dygnets alla timmar. Du har följande erfarenheter och kompetenser:

• Erfarenhet av Confluence som arbetsverktyg och/eller erfarenhet av att upprätta rutiner och arbetssätt inom Servicedesk
• Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning
• Mycket goda kunskaper i svenska (tal och skrift)
• Minst ett års erfarenhet av arbete med IT-support med telefonen som redskap
• Du har erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL. Är du certifierad i ITIL är det meriterande.
Vi letar alltid efter konsulter som är serviceinriktade, pålitliga och engagerade. I rollen ser vi att du behöver vara kommunikativ, pedagogisk och tålmodig.

Frågor? Kontakta gärna tilda.stenmark@dfind.se [ http://tilda.stenmark@dfind.se/ ]



Uppdragsstart: Uppdraget förväntas starta någon gång mellan 19 och 30 juni 2017



Sista ansökningsdag: 19 maj 2017. Sök omgående, intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.



Arbetstider: mellan 00.00-24.00. Supporten är öppen dygnet runt och kan behöva stöttning. Skiftpass med viss hänsyn till önskemål kring arbetstider.

Antal platser: 2

Uppdragsgivare: Dfind IT

Ort: Stockholm

Organisations-/företagsbeskrivning

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.

Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult!

KEEP IMPROVING!

Key words: Confluence, kunskap, kunskapsansvarig, ITIL, utveckling, utbildning, intro, introduktion, supporttekniker, IT-support, on-site, onsite, on site, onsitetekniker, servicedesk, operations, service desk, help desk, helpdesk,

Kontaktpersoner på detta företaget

Robin Hallman

Ann-Louise Nyman

Fanny Cederberg

Raisa Söderberg

Fredrik Svensson

Robin Hallman

Karolina Johnsson

Fanny Cederberg

Angelica Strand

Eva Tostgård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 maj 2017

Besöksadress

Platensgatan 2 Linköping
None

Postadress

Platensgatan 2 Linköping
Linköping, 58220

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024