OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Malmö Aviation flyger med Bromma, Stockholm City Airport, som nav, vilket är en viktig del av vår affärside om att spara tid.Malmö Aviation är dessutom ett av Europas punktligaste flygbolag.År 2006 avgick 95% av alla inrikesflygningar på utsatt tid.Med våra nio moderna jetflygplan trafikerar vi linjer till Nice, Malmö, Göteborg och Umeå.Cirka 10% av vår verksamhet består av chartertrafik.Vår flygplansflotta består av nio moderna jetflygplan som flyger över 1.200.000 passagerare om året.Under 2006 omsatte vi 1,4 miljarder kronor.Idag är vi cirka 600 personer anställda och bolagets huvudkontor finns i Malmö.Är du redo för en ny utmaning?Eftersom nuvarande chef går vidare med andra uppgifter inom bolaget så söker vi nu hans efterträdare som ska vara ansvarig för vårt Contact Center.Tjänsten är en tillsvidare-anställning, provanställning tillämpas.Du kommer att arbeta heltid på dagtid och vara placerad på huvudkontoret i Malmö.Tillträde enligt överenskommelse, gärna så fort som möjligt.Som Contact Center Manager tillhör du den kommersiella avdelningen och är underställd försäljningschefen.Vårt Contact Center svarar idag för all telefonförsäljning och externa kontakter när det gäller vårt bonusprogram, avtalskunder och supporten till resebyråer.Även ansvaret för vår kundservice och Internet support finns här.Framöver kommer Contact Center att inrikta sig ännu mer på försäljning.Dina arbetsuppgifter består bl a av: * Personal- och budgetansvar * Ansvara för att avdelningens arbete utvecklas i linje med Malmö Aviations strategier och övergripande mål * Uppnå avdelningens uppsatta mål där det första blir att gå från att vara ordermottagare till att ha en mer säljande inriktning.Din bakgrund kan innehålla högskola eller så kan du ha erhållit motsvarande kompetens från olika internutbildningar.Det är meriterande om du har branscherfarenhet från resebyrå eller flygbolag.Du måste ha ledarerfarenhet och vara van vid att arbeta mot uppsatta mål, du ska vara resultatorienterad och självgående.Som ledare ska du vara rak och tydlig men samtidigt lyhörd och kunna leda, motivera och coacha dina medarbetare.Vi ser också gärna att du har några års erfarenhet av marknadsföring och försäljning.För att trivas i flygbranschen så måste du gilla förändringar och snabba beslut.Vi erbjuder en stimulerande miljö i en spännande bransch där reseförmåner och ett vinstandelssystem finns. Har du frågor så hör av dig till: Din ansökan vill vi ha senast den 12 augusti 2007 via länken nedan.Tyvärr har vi ingen möjlighet att ta emot ansökningar via vanlig post eller e-post.