Continuous Improvement Expert - Operational Excellence

Continuous Improvement Expert - Operational Excellence

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 75.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Om avdelningen och vårt syfte
Den här rollen kommer att leda vårt nyetablerade team End-to-End (E2E) Optimization, där vi tillsammans säkerställer ett E2E perspektiv genom hela E.ON Energy, vår elhandelsorganisation. För att uppnå detta arbetar vi med att utveckla och underhålla vår fokus på performance genom alla våra processer och kundresor. Vi arbetar tillsammans för att uppnå våra gemensamma mål och värdesätter en kultur med fokus på transparens och samarbete över olika grupper och avdelningar.

Vi söker nu efter sex nya personer till rollen som Continuous Improvement Expert inom Operational Excellence, och hoppas att du vill bli vår nya kollega!

Din roll hos oss
Som Continuous Improvement Expert ansvarar du för att identifiera förbättringsområden och hitta lösninar genom hela end-to-end kedjan av våra processer. Det här innebär att använda data och statistik för att hitta pain points och lösningar som du sedan genomför tillsammans med verksamheten, där du äger förbättringsprocessen, och verksamhet äger lösningsimplementationen. Det här kan exempelvis handla om att utveckla våra kundresor, processer inom backoffice, frontoffice eller sales – den gemensamma nämnaren är en förbättrad kundupplevelse och organisatorisk smidighet.
Teamet som du kommer att vara en del av
Teamet E2E Optimization kommer att bestå av tio förändringsdrivande personer i rollerna som Continuous Improvement Experts och Projektledare. För oss är det värdefullt att vi har olika erfarenheter och bakgrunder för att tillsammans kunna utbyta kunskaper – bara tillsammans kan vi lyckas att göra en skillnad, på riktigt.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen söker vi dig som har erfarenhet av att ha arbetat med förbättringsarbete inom Operational Excellence. Du har kunskaper inom någon av metodikerna LEAN Six Sigma, Kaizen, WCM eller liknande kompetens som du gärna kombinerar med ett datadrivet mindset och god förmåga att använda siffror i ditt lösningstänk. Relevant branschvana är meriterande men inte ett krav. Rollen kräver goda kunskaper i både svenska och engelska.

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 25 januari. Eftersom rekryterande chef är engelsktalande ber vi dig skicka in din ansökan på engelska.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Mark van de Sanden, +46 73 271 20 58

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Kontaktpersoner på detta företaget

Se kontaktpersoner i annonsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Energilösningar AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 25 januari 2023

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Street t.b.d.
Järfälla, 17758

Liknande jobb


IT Project Manager

3 maj 2024

Business Analyst

29 april 2024

Service Delivery Manager sökes till Jönköping

Service Delivery Manager sökes till Jönköping

2 maj 2024

26 april 2024