Contract Specialist till Siemens Smart Infrastructure

Contract Specialist till Siemens Smart Infrastructure

Arbetsbeskrivning

Vill du bli del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan? Tillsammans med Siemens Smart Infrastructure söker vi nu en Contract specialist för avtalshantering. Vi letar efter dig som har en detaljmedvetenhet, sinne för struktur samt god förmåga att arbeta självständigt. Sök rollen redan idag så berättar vi mer!

OM TJÄNSTEN
Tillsammans med Siemens Smart Infrastructure i Mölndal söker vi nu en Konsult för ett uppdrag på ett år. I rollen som Contract Specialist kommer du ingå i det svenska teamet där du proaktivt arbetar med administrativ service och support till Siemens kunder, säljare och samarbetspartners. Du erbjuds ett varierande och självständigt konsultuppdrag i ett team på 6 personer.

Du erbjuds


* Bli en del av en öppen och dynamisk arbetsplats med fokus på professionell och personlig utveckling
* En roll i en internationell miljö
* En dedikerad konsultchef


Du kommer att vara anställd av Academic Work och jobba för Siemens. Som Konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Upprätta och underhålla avtalsdata samt upprätta och underhålla PM-planer


* Arbeta med olika kundkontakter
* Säkerställa att data är uppdaterat och korrekt i Siemens affärssystem
* Arbeta med uppföljning av kundfordringar samt andra ekonomiska rapporter
* Aktivt arbeta för ständiga förbättringar av processer och verksamheten, samt samverka med andra enheter där företaget har kontaktytor
* Efterleva/säkerställa processer och rutiner i verksamhetssystemen samt övriga Siemens AB:s styrande rutiner
* Bidra till och delta i interna pågående eller kommande projekt som berör avdelningen


VI SÖKER DIG SOM
* Avslutad eftergymnasial utbildning inom relevant område


* Tidigare erfarenhet av administrativt arbete
* Erfarenhet av arbete med kundreskontra samt kund eller leverantörskontrakt
* God systemvana, gärna erfarenhet av SAP
* Goda kunskaper i svenska och engelska då kommunikationen internt sker på båda språken


Som person är du:


* Strukturerad
* Serviceinriktad
* Noggrann


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Siemens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Siemens här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


25 april 2024

MBS söker en Sälj assistent!

MBS söker en Sälj assistent!

22 april 2024