Contracts Manager

Arbetsbeskrivning

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och
marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.

Vår verksamhet bygger på teknik i den absoluta framkanten. Vi är övertygade om att vårt sätt att arbeta flyttar gränserna för det möjliga och skapar förutsättningar för en bättre värld.



Vad du blir en del av
Support and services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.

Affärsområde Support and Services behöver förstärkning av två Contracts Managers som har ett stort intresse för komplexa affärer och vill bidra till att vi når våra affärsmässiga mål. 

Din framtida utmaning
Vi söker dig som vill vara en av de som medverkar till att Support and Services affärsverksamhet baseras på kommersiellt sunda och väl avvägda villkor där förtjänstmöjlighet balanseras mot riskexponering.  

Din kommande roll innebär att stödja Support and Services divisioner, program och staber i ärenden gällande avtalsrätt och andra rättsområden, finansiella garantier samt sak- och ansvarsförsäkringar. Exempel på arbetsuppgifter är:

- att bistå med expertkunskap vid upprättande av försäljnings- och inköpsavtal, offerter, offertförfrågningar, sekretessavtal, avsiktsförklaringar, samarbetsavtal och andra dokument av liknande karaktär.

- att analysera ärenden ur ett affärsjuridiskt perspektiv

- att medverka i avtalsförhandlingar såväl i Sverige som utomlands.     

Den du är idag
Som Contracts Manager har du ett utpräglat kommersiellt och juridiskt tänkande, hög integritet och ett genuint intresse för affärer. Vidare förutsätts du ha gott omdöme, vara positiv och initiativrik, ha god samarbetsförmåga och servicekänsla, besitta mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt ha god förhandlingsvana. Du bör även uppskatta att resa i tjänsten.

Erforderlig kompetens har du förvärvat exempelvis genom affärsjuridisk utbildning kompletterad med erfarenhet eller god erfarenhet av arbete inom området.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Almgren, sektionschef
+46 589 814 81
Niklas Gunnahr
+46 76 637 1010
Catarina Lindholm
+46 13 184 574
Jonas Andersson, HR
+46 589 811 63
Michael Gurmark
+46 13 182 743
Martin Wickström, sektionschef
+46 470 420 11
Henrik Jansén, rekryterande chef
+46 734 37 17 01
Erik Hermansson, HR
+46 734 327 067
Ingrid Rodin, rekryterande chef
+46 766 371 250
Ulrika Svedbo, Experis
+46 11191894

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Support and Services
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Efter avtal
  • tills vidare
  • Publicerat: 7 januari 2014

Besöksadress

Br Ugglas gata
None

Postadress

-
-, -

Liknande jobb


25 april 2024

Chefsjurist SPV

Chefsjurist SPV

17 april 2024

Lynx söker bolagsjurist

Lynx söker bolagsjurist

28 mars 2024