Controller

Controller

Arbetsbeskrivning

Prime söker en erfaren controller för kunds räkning. Arbetsplatsen är i centrala Stockholm och tjänsten startar omgående.

Arbetsuppgifter
Som Controller arbetar du med att kvalitetssäkra, analysera och följa upp de finansiella flödena för att ha en budget i balans. Det dagliga arbetet innebär att du arbetar med löpande analys, avstämning, uppföljning, rapportering och bokslutsarbete. Vidare arbetar du med internstyrning och kontroll genom uppföljning av verksamhetens processer samt gör avstämningar kopplat till stadsbidrag.
Rollen innebär även att du hjälper till med att utveckla, revidera och implementera finansiella rutiner och processer. Att bevaka och förvalta de ekonomiska föreskrifterna som verksamheten
• Årsredovisning, månadsbokslut, resultatstyrning
• Uppföljning och framtagning av budget, prognoser och nyckeltal
• Utveckla och förbättra företagets ekonomistyrning och finansiella processer
• Ansvarig över extern revision
• Stödja chefer i ekonomirelaterade frågor
• Ad hoc rapportering och uppföljning internt
• Van användare av Hogia
• Avancerad användare av Excel
• HRAK kommer att genomföra ett systembyte och som controller kommer man att delta i det löpande arbetet med att vidareutveckla detta.
• Självgående i arbetet att göra löpande uppföljningar, avstämningar, bokslut och rapporter till ledningen.


Vem är du?
• Civilekonomexamen eller examen inom företagsekonomi
• 2-3 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom eller controller
• 3 års relevant yrkeserfarenhet som controller eller redovisningsekonom. Meriterande om det är från en statlig förvaltning, myndighet, a-kassa eller en ideell organisation.
• Meriterande om du tidigare har arbetat med hantering av stadsbidrag
• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet från något ekonomisystem, meriterande om det är Navision.
• Goda kunskaper i tal och skrift, både på svenska och engelska

För att trivas i denna tjänst är du kommunikativ i ditt tillvägagångssätt och har lätt för att gå från ord till handling. Du trivs med att arbeta med många kontaktytor i en digital miljö där du får möjlighet att både nyttja dina goda samarbets- och relationskapande förmågor. Vidare är du mån om att göra ett bra arbete och har drivkraften av att följa satta strukturer och överenskommelser. Tryggheten i din profession är naturlig samtidigt som du har ett analytiskt förhållningssätt.
Som person ser vi att du är proaktiv och självständigt kan driva interna utvecklingsprojekt för att förbättra den kvalitativa uppföljningen av de finansiella flödena.


Företagsbeskrivning
Prime Professional bemannar och rekryterar till arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration och Reception i hela Sverige.

Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett auktoriserat bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning.

Är du en engagerad och driven person? Vi ser fram mot att få kontakt med dig.

Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Prime Care & Professional AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 12 mars 2021

Liknande jobb


26 april 2024

26 april 2024