Controller

Arbetsbeskrivning

Providing access to clean power when and where it is needed.


Azelio specializes in energy storage with clean electricity and heat production. We have a solution to one of the biggest challenges facing the world today: how to supply affordable renewable power, when and where it is needed. A game-changing long-duration storage technology with emission free energy production, our solution comes at a significantly lower cost than L-ion batteries and polluting fossil alternatives.


Our TES.POD storage technology is revolutionary in that the energy becomes dispatchable, making renewable energy available around-the-clock. The energy is stored in recycled aluminium and converted into electricity and heat with a total efficiency of up to 90%. The solution is scalable, sustainable, and cost-efficient from 0.1 MW up to 20 MW.




Vill du arbeta i en miljövänlig, spännande och intensiv verksamhet där du får stötta beslutsfattare? Är du en driven och ambitiös controller med sinne för siffror och som är van vid att stödja verksamheter? Då har vi tjänsten för dig.

Vi erbjuder dig en plats i ett professionellt team, en roll med utmanande och intressanta arbetsuppgifter och en möjlighet att självständigt bedriva ditt arbete. Vi erbjuder dig ett omväxlande, brett och ansvarsfullt arbete där du hanterar både små och stora projekt. Som controller arbetar du tvärfunktionellt och bidrar genom ett övergripande perspektiv till att utveckla och stödja organisationen.  

Din roll

- Underhåll av rutiner för ekonomiarbete såsom kalkylering, uppföljning, utfall och prognosarbete
- Fungera som stöd till CFO för att ta fram information och ekonomiska underlag för operativa beslut samt styrelsebeslut
- Ansvara för budget- och prognosplanering i både projekt och linje
- Delta som projektmedlem och säkerställa att projektens ekonomiska mål uppfylls
- Ansvara för stödsystem som exempelvis CBI

Vem är du

- Minst 3–5 års arbetslivserfarenhet
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller teknik
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift i såväl svenska som engelska

Erfarenhet från internationella projekt är meriterande. Arbetet är självständigt, din egen initiativ­förmåga och noggrannhet är av mycket stor vikt. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet som inköps- eller projektcontroller.   

Som person är du en strukturerad person som tycker om flexibilitet i arbetet då uppgifter kan komma oplanerat. Du tar ansvar, initiativ och är engagerad i ditt arbete på ett noggrant och kvalitetsmedvetet sätt. Du har god samarbetsförmåga och är kommunikativ.

Har du frågor om rollen, kontakta gärna Eva Ramström, tf. CFO, på +46 768 37 38 93 alt. eva.ramstrom@azelio.com.

Vill du veta mer om Azelio? Besök www.azelio.com

Varmt välkommen med din ansökan! 

 

Azelio is headquartered in Gothenburg, Sweden. Production takes place in Uddevalla and the Company maintains development centres in Gothenburg and Åmål, has a presence in Stockholm, as well as Regional Directors for Australia, US, southern Africa and the MENA region. Azelio is listed on Nasdaq Stockholm First North Growth Market.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Azelio AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Besöksadress

REGNBÅGSGATAN 6
None

Postadress

REGNBÅGSGATAN 6
Göteborg, 41755

Liknande jobb


Interim Business Controller 50% i Bålsta

Interim Business Controller 50% i Bålsta

30 april 2024

29 april 2024

26 april 2024

26 april 2024