Controller 2

Controller 2

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Akademiska Hus är ett av landets största fastighetsbolag. Tillsammans med universitet och högskolor arbetar de för att stärka Sverige som kunskapsnation.


Nu önskar dem ta in en konsult via oss på Randstad Finance då de har behov av en affärscontroller, uppdragsstart förväntas vara omgående men viss uppsägningstid accepteras. Som Affärscontroller på Akademiska hus kommer du tillhöra en central controllerorganisationen där 17 controllers arbetar på olika orter i landet. Här i Stockholm har du fem controllerkollegor och du rapporterar till Chef Affärscontrolling. Du kommer huvudsakligen att arbeta med Akademiska Hus fastighetsbestånd i Solna med placering på Akademiska Hus kontor i Solna och/eller Kräftriket (område i stadsdelen Norra Djurgården i Stockholm, intill Brunnsviken och Albano). Du kommer att fungera som en ”businesspartner” till verksamheten genom att utmana, stötta, coacha och utbilda i affärsmässiga ekonomiska frågor. I dina ansvarsområden kommer det ingåarbete med fastighetsvärdering, budget, prognoser, uppföljning, analyser, verksamhetsplaner och KPI:er. Att bidra till utveckling och förbättring av metoder, processer och systemlösningar inom controlling är också en del av tjänsten. I din roll ingår även uppföljning av projekt samt framtagande av beslutsunderlag, vid till exempel investeringsförslag och hyresförhandlingar. Du samarbetar med många olika kontaktytor i organisationen, och är delaktig i affärsupplägg tillsammans med olika avdelningar och på så sätt skapar en tydlig helhetssyn av den gemensamma vägen fram till målet.


Det här är en position som börjar som en konsultplacering och det kan bli aktuellt med anställningserbjudande hos Akademiska Hus för offererad konsult. 

Ansvarsområden
I din roll ingår även uppföljning av projekt samt framtagande av beslutsunderlag, vid till exempel investeringsförslag och hyresförhandlingar. Du samarbetar med många olika kontaktytor i organisationen, och är delaktig i affärsupplägg tillsammans med olika avdelningar och på så sätt skapar en tydlig helhetssyn av den gemensamma vägen fram till målet.


För att vara framgångsrik i rollen som Affärscontroller på Akademiska Hus ser vi att du är högskoleutbildad inom ekonomi samt har minst 3 års erfarenhet av controllerarbete eller motsvarande. Du är van användare av affärssystem och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan. Intresse för system och processer är något du brinner för och du är väl bevandrad i Excel. Du uttrycker dig mycket väl på svenska, både i tal och i skrift. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med ekonomi/controlling inom fastighetsbranschen. Ditt driv och din nyfikenhet skapar en strävan efter utveckling som kommer väl till pass i den mångfacetterade tjänsten som Affärscontroller på Akademiska Hus. Du värdesätter tydlig kommunikation, lyhördhet och kunskapsutbyte i ditt och dina kollegors arbete. Du bygger hållbara och goda relationer med hjälp av ditt förtroendeingivande sätt och din öppenhet. Du är mån om att självständigt och ansvarsfullt genomföra dina arbetsuppgifter med hög kvalitet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen SKA du ha:
• högskoleutbildning inom ekonomi eller fastighetsekonomi
• genomgått utbildning inom aktuellt område
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt med betoning på mycket van användare i Excel
• kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
• kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
• erfarenhet av statlig redovisning
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. 


MERITERANDE BÖR-KRAV
• referens som visar erfarenhet från fastighetsbolag


Vänliga förtydliga tydligt i dina ansökningar hur/att du bemöter ovan ställda krav för tjänsten hos Akademiska hus.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2024
  • Ansök senast: 23 maj 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


28 november 2023