Controller

Controller

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ny medarbetare som vill vara med och utveckla ekonomienheten med oss!

Arbetsuppgifter
På ekonomienheten är vi åtta medarbetare som tillsammans har ansvaret för att leda och utveckla ekonomistyrningen i kommunen, samt att vara en intern servicefunktion inom ekonomiområdet. Vi ansvarar även för upphandling och inköp. I rollen som controller kommer du att ge stöd till chefer och enheter inom kommunstyrelse-förvaltningen i arbetet med styrning, planering, budgetering, uppföljning och analys av verksamheten. Du kommer även att finnas med i förbättrings- och utvecklingsarbeten i såväl verksamheterna som ekonomienheten. Arbetet innebär även föredragningar på politiska sammanträden, både för den egna nämnden och i andra sammanhang. Därutöver innehåller tjänsten traditionella arbetsuppgifter inom ekonomi. I vårt arbetslag är samarbete en förutsättning, vilket innebär att tjänstens uppgifter och innehåll kan variera över tid.

Personliga egenskaper
Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp och du ser det som självklart att arbeta med utveckling för att nå ständiga förbättringar. Du har en god analytisk och pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetet förutsätter att du är noggrann och strukturerad, samt att du kan prioritera och slutföra dina uppdrag. Vi ser också att du är en person som bidrar till att bibehålla ett trivsamt arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Kvalifikationskrav
Vi söker dig med högskoleexamen inom ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
Du är en van Office-användare framförallt i Excel samt vana att jobba i affärssystem. Anställningen förutsätter att du kan tillhandahålla digital identifikation, så som bankID eller motsvarande.

Meriterande
Erfarenhet från liknande arbete i kommunal eller annan offentlig verksamhet är meriterande men inget krav.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 % med tillträde 2020-05-01 eller enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.

Information lämnas av
Ekonomichef Stig-Arne Olsson, 0532-170 34
Vision, Paula Törnqvist, 0532-770 78

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast söndag 15 mars. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer under processen. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via epost eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom "Ansök via extern webbplats" på Platsbanken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 700 åretruntboende. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 26
None

Postadress

Kungsgatan 26
Åmål, 66222

Liknande jobb


25 september 2020

Controller

25 september 2020

25 september 2020