Controller inköp till Åhléns sortimentsområde Hem

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en controller till vårt controllerteam på sortimentsområde Hem.

Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap vill vi bli lite bättre varje dag.

Vi erbjuder dig

I rollen som controller kommer du framförallt att arbeta med yt- och kategorioptimering, dvs att säkerställa att vi använder våra ytor i varuhusen på bästa sätt och fyller med rätt sortiment sett ur ett lönsamhetsperspektiv. Du kommer även arbeta med uppföljning, analyser och budgetering. Du arbetar nära dina kollegor inom controllerfunktionen men även tillsammans med kommissions- och marketplaceteamet, sortimentschef, inköpare och med varuhusen. I rollen ingår bland annat:

- Driva utveckling av processer för att optimera våra ytor
- Arbeta fram förslag på kategoriförändringar, driva igenom och följa upp
- Genomföra ekonomiska analyser och uppföljningar
- Arbete med budget och prognos
- Skapa rapporter och underlag för analyser
- Uppföljningar av mål och nyckeltal
- Kontinuerligt bidra till ständig utveckling av vår affär genom analys och förbättring av arbetsprocesser

Som controller rapporterar du till chef controlling på Åhléns men arbetar nära inköpsorganisationen.
Vi söker dig

Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre.

Till oss tar du med dig:

- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, gärna inriktning mot retail
- Mycket goda kunskaper i ett eller flera affärssystem samt i Excel och BI-verktyg
- Mycket goda kunskaper i att hantera och analysera stora datamängder
- Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom controlling, helst inom retail

För att lyckas i rollen är du prestigelös, analytisk och en god kommunikatör. Du är driven, självgående och skapar snabbt struktur och resultat. Du har förmågan att hantera stora mängder data, dra affärsmässiga slutsatser och verka i en händelsestyrd vardag. Vi vågar säga att du är initiativrik och har mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika.

Tjänsten är tillsvidare med start så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Dalagatan i Vasastaden.

Sök tjänsten så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Liknande jobb


24 april 2024

24 april 2024

ESG Reporting Analyst

24 april 2024