Controller inom produktutveckling

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vår kund är ett internationellt företag och en världsledande leverantör av dieselmotorer och kompletta drivsystem för marina och industriella motorer. Nu söker vår kund en controller för ett föräldravikariat om 15 månader till sitt produktutvecklingsteam.

Arbetsuppgifter

Som controller tillhör du en organisation som genom offensiva satsningar på produktutveckling och produktförnyelse skapat ett modernt och mycket konkurrenskraftigt produktprogram för industrimotorer. Bland annat arbetar teamet med konkurrenskraft och kundfördelar i form av bland annat lägre bränsleförbrukning, enklare manövrering och minskade installationstider.

I rollen som controller stöttar du chefer inom området omkostnader med prognoser, planering och uppföljning. Du arbetar med analyser, beredning av informationshantering samt beslutsmaterial. Du arbetar nära produktutvecklingsteamet i den dagliga verksamheten med t.ex. kostnadskontrollering och tidrapportering. Som controller tillhör du produktutvecklingens ledningsgrupp och supporterar med relevanta analyser och material. Vidare fungerar du rådgivande inom kvalificerade ekonomiska frågor och upprätthåller kvalitetskontroll av finansiella förfaranden.

Din bakgrund

För att trivas i rollen som controller hos vår kund ser vi att är utbildad ekonom, gärna inom företagsekonomi eller motsvarande. Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet av redovisning och business control, gärna från internationella organisationer. Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat och har du kunskaper i SAP/R3, BCS, BPS är det meriterande. Självklart har du mycket goda kunskaper i Microsoft Office-programmen.

Personliga egenskaper

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vi söker dig som är analytisk och har en hög servicegrad. Vidare tror vi att du är noggrann, strukturerad och administrativ samtidigt som du utan problem kan blicka framåt och finna lösningar/förbättringar.

Vill du bli en del av ett innovativt och nytänkande team i en spännande organisation? Tveka då inte att söka tjänsten hos oss på Lernia. Vi erbjuder dig en provanställning på sex månader och därefter tillsvidareanställning med möjligheter att utvecklas inom olika företag.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag

Första juni. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Information

Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt

Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Söderlund
0722-541368
Margreth Sternvad
0722-54 13 09
Tanja Zoric

Ida Holmberg
0722-541304
Dijana Stavreska

Theres Lundborg

Igor Glavan
0722-545122
Josefin Forsberg

Malin Grahmstad

Christofer Skoogh
0722541343

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 23 april 2015

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Göteborg
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Göteborg, 41764

Liknande jobb

20 augusti 2010

11 maj 2010

Ekonomicontroller

11 maj 2010

Controller/Ekonom med administration

22 april 2010