OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Controller med redovisningskunskaper
SJR söker för kunds räkning en controller med mycket goda redovisningskunskaper. Kunden är ett svenskt kreditmarknadsbolag med tillstånd att bedriva finansieringsrörelse. Kunden erbjuder både in- och utlåning till allmänheten. De har varit verksamma sedan 2005 och är Sveriges största specialistlångivare. De sitter i ljusa och fina lokaler centralt i Stockholm. Gruppen består av 13 personer.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Controller kommer du b. la att göra
- Årsredovisning för flera företag(moderbolag såsom dotterbolag),
- Ansvarig för att företagets verksamhet följer aktuella lagar och ha kontakter med tillsynsmyndigheter
- Vara stöttande i redovisning/rapportering både månads och årsbokslut.
- Rapportering och budgetering
- Konsolidering, balansräkningar och avstämningar
- Vara med och utveckla verksamheten
- Säkerhetsställa att redovisningen och rapporteringen följer uppsatta riktlinjer och regelverk
- Lösa Ad-hoc saker i organisationen.
Du kommer jobba som en stöttande medarbetare samtidigt som du jobbar självständigt. Då kunden har en platt organisation så finns stora möjligheter till att vara med att påverka och komma med förbättringsåtgärder. Du kommer att rapportera till Financial Controller.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet från redovisning och/eller finans.
Du ska ha god analytisk förmåga och stor förståelse för nyckeltal. Du ska även ha erfarenhet av att förbereda årsredovisning/delårsbokslut och mycket goda kunskaper i Excel. Du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.
Som person drivs du av att ta egna initiativ, är lösningsfokuserad och blir motiverad av att jobba i en förändlig miljö. Du är en social lagspelare som har ett stort engagemang och bidrar med positiv stämning i gruppen. Du är flexibel och ödmjuk och tycker om att jobba i ett ungt företag med ett högt tempo.
Viktig information
Ovanstående är en rekrytering med start omgående. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Nordin, 08-407 55 66
Kontaktpersoner på detta företaget
Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund
Tomas Vinnersten
Sebastian Anderson
Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103