OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren Controller på jakt efter en ny utmaning? Då kan vi ha jobbet för dig!
För kunds räkning söker vi nu en Controller för ekonomiavdelningen i en kommunal verksamhet.
Uppdraget förväntas starta omgående till och med 29/3-2024, med chans till förlängning.
Sysselsättningsgrad: 100% 40h/vecka
Arbetstid: 08.00-17.00 med flex
Arbetsplats: Centrala Örebro
Visst distansarbete kan eventuellt vara aktuellt på sikt framöver man är introducerad och självgående i sitt uppdrag.
Ansvarsområden
Huvudsakliga arbetsuppgifter
uppföljning av avtal och inköp
administrativ hantering av avtalens administrativa avgift
tillsammans med upphandlare ta fram arbetsrutiner för hur rapporter och resultat av kontroller ska användas i upphandlingsarbetet
omvärldsbevaka i form av att ta fram underlag och statistik inför olika typer av beslut som ex. kostnads-, leverantörs- och marknadsanalyser
Kvalifikationer
Krav:
högskoleexamen om 180 hp med inriktning ekonomi, juridik eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer lämplig erfarenhet eller kunskap inom lagen om offentlig upphandling, juridik, inköp och avtalsrätt/avtalsanalys
erfarenhet av att driva arbetet med avtalsuppföljning och avtalsanalys
För att lyckas i denna roll är det viktigt att du som person ska ha mycket god kommunikativ förmåga och på ett tydligt och strukturerat sätt kunna uttrycka sig väl i tal och skrift, samt kan föra en dialog med utförarna.
Du ska självständigt kunna handlägga och leda utredningar inom olika verksamhetsområden.
Vidare bör du vara en trygg och stabil person med en god förmåga i att arbeta både självständigt och i team.
Det krävs även att du är noggrann i olika processer och kan ta hänsyn
till det större perspektivet.
Du ska även känna sig trygg i att arbeta i digitala system och speciellt i excel.
Meriterande:
erfarenhet från offentlig sektor
erfarenhet av att arbeta i digitala upphandlingsverktyg och kreditupplysningstjänster
vana av att arbeta i system kopplat till exempelvis inköpsanalys
erfarenhet eller kunskap om entreprenadjuridik
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044