Controller, Stockholm

Controller, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdraget omfattar controllinguppgifter som stöttar kundens IT-avdelning samt i vissa fall verksövergripande utveckling. Du kommer att samarbeta med verksamhetens säljansvarige och stötta hen med uppkomna frågor och uppgifter inom ditt kompetensområde.

Arbetsuppgifter

- Arbete med utfallsanalys, kontroll av bokningar av upplupna/förutbetalda intäkter/kostnader, interndebitering, internränta, avräkning av kundförskott etc.
- Genomgång av divisionens resultat- och balansräkning.
- Stöd vid IT-verksamhetens samt telekomverksamhetens prognos- och budgetprocesser, såväl som vid årsredovisning och kvartalsuppföljningar.
- Analyser och svar på finansiella och ekonomirelaterade frågor, gällande telekomverksamheten såväl som hela IT-divisionens verksamhet.
- Framtagning och förbättring av processer och rutiner kring ekonomistyrning och avtalsfakturering.
- Ekonomisk planering, uppföljning och kontroll av projekt inom divisionens ansvarsområden.
- Ekonomisk redovisning och återrapportering av divisionens projekt och verksamhetsområden till lednings- och styrgrupper och övriga intressenter, interna såväl som externa.
- Övriga arbetsuppgifter såsom uppföljning av verksamhetsplan, strategi och andra arbetsområden inom controllers område.


Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av leverantör och konsult kan komma att krävas med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med leverantören samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Högskole-/universitetsutbildad inom ekonomi/120 p/180 p eller motsvarande erfarenheter förvärvade på annat sätt.
- Minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat som controller.
- Minst 4 års erfarenhet av arbete i UBW.
- Minst 4 års praktisk erfarenhet av att ha arbetat med ekonomifrågor gällande kommersiell verksamhet i statlig regi.
- Minst 2 års erfarenhet av ekonomiarbete gällande telekom- och svartfiberaffärer med avtalsformen IRU (Indefeasible right of use).
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 4 års erfarenhet av arbete inom energisektorn

Annat

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2021
  • Ansök senast: 3 mars 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


26 april 2024

26 april 2024

26 april 2024