Controller  till Bjuvs kommun

Controller till Bjuvs kommun

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av controllerarbete från kommunal verksamhet, samtidigt som du vill axla en nyckelroll i en kommun med utveckling framför sig? Söker du en bred och varierad roll som controller och med möjlighet att påverka? Sök då rollen som controller till Bjuvs kommun!

Ansvarsområden
Du kommer att tillhöra Bjuvs kommuns centrala ekonomiavdelning som arbetar med att leverera ekonomiskt stöd till hela den kommunala organisationen. Du kommer att tillhöra ett team om controllers och ekonomiassistenter där ditt uppdrag är att vara controller inom omsorgsförvaltningen. Inom omsorgsförvaltningen  kommer det i höst bl. a ske en implementering av ett resursfördelningssystem där du kommer vara högst delaktig. 

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå i:  
• Budget och prognos
• Preliminär budget och nämndbudget 
• Prognoser
• Ekonomiska månadsrapporter 
• Analys och utveckling av nyckeltal i Qlikview
• Uppföljning och analysarbete 
• Utvecklingsprojekt, omvärldsbevakningar 
• Förbättringar, taktiskt och strategiskt arbete



Arbetstider
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning på högskolenivå samt minst 4 års erfarenhet av liknande kvalificerat controllerarbete inom kommunal verksamhet, företrädesvis inom omsorg, barn, skola eller fritid. Vi ser det som extra värdefullt om du därtill har erfarenhet av Qlikview, Stratsys och Visma, erfarenhet av bokföringsarbete samt resursfördelning och myndighetsstyrning.

Du är en relationsbyggande lagspelare men som också har förmågan att arbeta självständigt. I det större perspektivet ser du det som en självklarhet att interagera och samarbeta med kollegorna inom såväl omsorgsförvaltningen som övriga kontaktytor. Du har ett flexibelt förhållningssätt och ser lösningar och möjligheter i situationer och uppgifter som uppkommer. Andra egenskaper som vi värdesätter högt är förmåga att strukturera och planera sitt arbete, ett starkt driv samt en vilja att ge god service. 

Ansökan
Inkom med din ansökan senast 2021-07-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. 

För information: Adonay Beyed, rekryteringskonsult adonay.beyed@randstad.se, 073-8517500

Om företaget
Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. 
Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2021
  • Ansök senast: 5 juli 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


24 april 2024

24 april 2024

ESG Reporting Analyst

24 april 2024

24 april 2024