Controller till ekonomiavdelningen

Controller till ekonomiavdelningen

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

ARBETSUPPGIFTER
Controllerarbetet innebär täta kontakter med både politiker och tjänstepersoner och ger nära inblick i kommunens olika verksamheter. Arbetet bedrivs både enskilt och i grupp och passar dig som har vana både av att arbeta självständigt och som tycker om att samarbeta med kollegor med olika kompetenser. Du kommer även att arbeta med utredningar och granskningar av mer fördjupad karaktär.

Ditt uppdrag kommer att ha stort fokus på ekonomistyrning i praktiken. Du kommer att arbeta med att utveckla och kvalitetssäkra ekonomiadministrativa modeller och processer. Arbetet innebär också att arbeta med budget, prognos och bokslut för en sektor. En viktig del i arbetet kommer att vara analys av resultat och nyckeltal för att bistå med beslutsunderlag till ledning i både sektorn och kommunen. Arbetet som controller hos oss förutsätter att du har ett konsultativt förhållningssätt, helhetstänkande, analytisk förmåga och att du vill utveckla ekonomiarbetet för att bidra till en bra verksamhet i de olika sektorerna inom kommunen.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleexamen inom ekonomiområdet. Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och har kännedom om politiskt styrd verksamhet. Som person är du utåtriktad, analytisk och har förmåga att se helhet och samband. Flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete eller utredningsverksamhet är meriterande. Kunskaper i Excel är en självklarhet.

Vi söker dig som har förmågan att identifiera och lösa problem, ta egna initiativ, skapa strukturer och driva utveckling. Du ska vara tydlig, ha pedagogisk förmåga och kunna skapa goda relationer. Du behöver också ha en god systemförståelse och goda kunskaper i redovisning, så att du kan se hur detaljerna hänger ihop och skapar en helhet.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef budget- och controllerenhet Margareta Kindberg, semester 26/10-2/11
0303-33 02 08

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Ekonomiavdelningen
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2022
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
ALAFORS, 44980

Liknande jobb


26 april 2024

26 april 2024