Controller till ekonomiavdelningen

Controller till ekonomiavdelningen

Arbetsbeskrivning

Välkommen till oss och till en kommun som kännetecknas av vänlighet, lösningsfokus och livskvalitet. Här finns ett aktivt föreningsliv, ett näringsliv med flera internationellt spännande företag, idrott på elitnivå och engagerade invånare. Inom Vetlanda kommun är vi cirka 2 900 medarbetare. Tillsammans gör vi skillnad för andra människor. Varje dag. Kommunen växer hela tiden, både invånare och företag blir fler. Vi är en geografisk mittpunkt, mitt emellan Jönköping, Växjö och Kalmar. Vetlanda är lättbott, här finns tid och möjlighet att göra mer av livet. 94 procent av invånarna säger att de skulle rekommendera andra att flytta hit.

Om arbetsplatsen
Som Controller på ekonomiavdelningen har du en nyckelroll i Vetlanda kommuns verksamhet. Vi medverkar i alla processer kopplade till ekonomi där budget, uppföljning och utvärdering är centrala delar. Vi jobbar också med besluts-, analys- och verksamhetsstöd. Vi jobbar huvudsakligen med chefer och andra tjänstemän, samt med den politiska organisationen.

Som anställd hos oss blir du en del av ekonomikontoret, som består av våra ekonomi- och upphandlingsavdelningar. Vi sitter i stadshuset, mitt i hjärtat av Vetlanda.

Arbetsuppgifter
Är du den som vill förbättra våra styrnings- och ledningsprocesser? Då är du personen som leder det övergripande arbetet med att utveckla användandet av vårt beslutsstödssystem Hypergene. Du är systemansvarig för Hypergene och ansvarar för att utveckla processer, support och utbildning av användare. Du är en nyckelperson i kontakter med systemleverantören och systemanvändare. Du är också en resurs i arbetet med kommunens övergripande ekonomifrågor och har en nära kontakt med övriga förvaltningar. Du arbetar med analyser, uppföljning och utredningsarbete och är delaktig i olika utvecklingsprojekt som syftar till att förbättra våra verksamheter. Du lockas av utmaningen att nå uppsatta mål inom givna ekonomiska ramar med en god kvalitet. En annan viktig uppgift blir arbetet med kommunens budget, från framtagande av förutsättningar till färdigt budgetbeslut. Med mycket kontakter inom olika områden är det viktigt att du trivs i sociala sammanhang, är kommunikativ och tycker om att samarbeta.

Hos oss får du ett arbete med stor möjlighet och frihet att styra din egen arbetsdag. Du är självgående men har många olika nätverk omkring dig, inte minst med kollegor. Här finns stora möjligheter till kompetensutveckling, beroende på vad just du har med dig för kunskaper.

Vi jobbar främst med systemen Unit4 Business World och Hypergene och förutsätter att du är en van användare av Office-paketet.

Vi söker dig som är noggrann och som har förmågan att fokusera på rätt detaljer på rätt nivå. Du ser sammanhang och kan identifiera vad som är viktigt. Är du redo för en rolig och spännande utmaning? Välkommen till oss!

Kvalifikationer
Högskoleexamen inom ekonomiområdet eller vad vi bedömer är motsvarande erfarenhet. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av att arbeta med ovanstående arbetsuppgifter. Har du dessutom jobbat med resursfördelningsfrågor är det ytterligare ett plus i kanten.

Du har B-körkort.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.

Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar vi med INTEND. Vid frågor vänligen kontakta Ivan Madunic på 0705-320 816 alt. ivan@intendab.com eller Lina Ambjörnson på 0730-322 086 alt. lina@intendab.com.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss kontakt från CV- och annonssäljare. Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ivan Madunic
0705-320816
Anders Roos
0705-320 818
Cecilia Björkegren
0705-382 585
Ivan Madunic
0705-320 816

Sammanfattning

  • Arbetsplats: INTEND AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2020
  • Ansök senast: 15 juni 2020

Besöksadress

Kompanigatan 5
None

Postadress

Box 2209
Jönköping, 55002

Liknande jobb


17 april 2024