Controller till fastighetsbolaget Krambo AB

Arbetsbeskrivning

Om oss

Krambo AB är det kommunala bostadsföretaget i Kramfors kommun.

Vårt uppdrag är att vara Kramfors kommuns bostadspolitiska verktyg för att kunna trygga bostadsförsörjningen i kommunen, påverka boendeintegrationen samt öka valfriheten och inflytandet i boendet. Vi har ett aktivt samhällsengagemang och tillsammans med kommunen och andra intressenter medverkar vi till en positiv utveckling och gör kommunen attraktivare som bostads- och verksamhetsort i regionen.

 

Vi på Krambo är ALLA en del av hemkänslan!

Affärsmässiga, Lösningsorienterade, Lyhörda och Ansvarstagande

Vi söker en drift-, projektledare som ska leda och delta i projekt samt arbetsleda drifttekniker i den dagliga verksamheten.

Om tjänsten

I rollen som controller ingår bland annat att:

- Arbeta nära övriga delar i organisationen och stötta dem i såväl budget-och prognosarbete som analys och uppföljning.
- Arbeta med administration och uppföljning av våra investeringsprojekt.
- Upprättande av månads- och årsbokslut
- Utbilda och stötta organisationen i ekonomirelaterade frågor
- Kontinuerligt vidareutveckla processer, rutiner och verktyg

 

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller motsvarande med ekonomisk inriktning. Du har goda kunskaper i excel och god pedagogisk förmåga. Du är strukturerad, analytisk och självgående. Har du tidigare erfarenhet inom fastighetsekonomi och fastighetsmoms är det meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Administration
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024