Controller till Hemtex servicekontor

Arbetsbeskrivning

Hemtex är en av Sveriges främsta heminredningskedjor och en av de största i Norden inom textil. Vi designar och säljer heminredning med inspiration, kvalitet och service till ett överraskande bra pris. Hemtex grundades 1973 och idag har vi 140 butiker i Sverige, Finland och Estland och vi erbjuder även shopping dygnet runt på vår e-handel. I år blev vi dessutom utsedda till Årets Arbetsgivare i Retail Awards 2019.

Nu söker vi en driven och engagerad controller till vårt servicekontor i Borås.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en kreativ och inspirerande arbetsplats där du ges möjlighet att påverka och vara delaktig i Hemtex fortsatta utveckling. Hos oss på Hemtex råder en god gemenskap och en inkluderande och prestigelös kultur med god samarbetsanda. Våra värdeord Kunnig, Kreativ och Generös är viktiga vägledare för oss och genomsyrar allt vi gör. Sedan våren 2019 är Hemtex del av det norska bolaget Kid ASA och tillsammans har vi, som Nordens ledande heminredningskedja, inlett en gemensam resa med flera spännande utvecklingsprojekt framför oss.

Som Controller driver du och ansvarar för ekonomistyrningen i bolaget mot olika avdelningar, främst mot drift/försäljning. Du kommer vara ansvarig för att analysera försäljning utifrån sortiment, kampanjer och aktiviteter och rekommendera förbättringsåtgärder. Vidare är du delaktig och driver egna utvecklingsprojekt.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Uppföljning, analys och rapportering av Hemtex olika försäljningsområden och driva lämpliga åtgärder för att nå uppsatta mål
• Löpande arbete i att förbättra processer och strukturer, så som rapportering och analyser
• Utveckling och uppföljning av KPI:er i Hemtex BI tillsammans med Kid
• Stöd till avdelningsansvariga vad gäller beslutsunderlag och analys

Som Controller rapporterar du till CFO och ingår i Ekonomifunktionen på Hemtex som består av 7 medarbetare.

Din profil

Vi ser gärna att du är självständig och gillar arbeta mot många kontaktytor. Du gillar att driva utveckling och förmedla detta inom organisationen på ett pedagogiskt sätt. Inom dit område är du specialist och söker med nyfikenhet och intresse upp nödvändig information. Du är flexibel och trivs i ett arbetsklimat med stundtals högt tempo och skarpa deadlines som förutsätter initiativtagande och stort eget ansvar. Du gillar att driva förbättringsarbete och komma med egna idéer. Du är prestigelös, bjuder på dig själv och delar gärna med dig av din kunskap. Samtidigt är du en god lyssnare som tillåter andra likväl som dig själv att göra fel.

För att lyckas i rollen krävs analytisk förmåga och noggrannhet. Du bör vara van att hantera stora mängder data och ha förmåga att se samband.

Vi söker dig som har:

• Kandidatexamen i företagsekonomi eller motsvarande
• 2-3 års erfarenhet av controlling-arbete, gärna inom retail
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel samt övriga Office-program
• Det är även meriterande om du behärskar Power BI.

Omfattning: Heltid. Tillsvidareanställning.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten kontaktar du Jerker Lind CFO, tel. nr: 0702-203871.

Välkommen att söka tjänsten hos oss på Hemtex. Vi är ett positivt gäng med mycket kunskap, energi och framtidstro. Din ansökan ser vi fram emot snarast, men senast den 30 september.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemtex AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Besöksadress

Box 495
None

Postadress

Druveforsvägen 8
Borås, 50433

Liknande jobb


26 april 2024

26 april 2024