Controller till Humana, affärsområde äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv". Läs mer på www.humana.se.

Är du en ambitiös ekonom med sinne för siffror och människor som vill arbeta på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Humana äldreomsorg befinner sig i en spännande utvecklingsresa och söker därför dig som vill axla en verksamhetsnära roll som Controller! 
 
 
Om Humana äldreomsorg
 
Vi tror på Engagemang, Ansvar och Glädje och ger våra medarbetare frihet att vara dem de är. Vi kombinerar en nära relation till våra kunder med styrkan i att vara ett stort modernt nordiskt bolag med många utvecklingsmöjligheter. Privat ägarform och decentraliserad organisation ger en entreprenöriell anda med korta beslutsvägar, stort mandat och eget ansvar. Hos oss deltar, påverkar och beslutar du.
 
Vi har idag 16 äldreboenden i 13 kommuner i Sverige. Ambitionen är att erbjuda varje boende trygg omsorg i en hemtrevlig och säker miljö. På våra äldreboenden arbetar välutbildade chefer och engagerad personal. Tillsammans skapar de förutsättningar för en meningsfull vardag för våra boende.
 
 
Om tjänsten
 
I rollen som Controller erbjuder vi dig ett omväxlande och kvalificerat arbete i en spännande miljö. Du kommer att arbeta självständigt med ekonomistyrning på operativ nivå av alla våra vård- och omsorgsboenden runt om i hela landet. Du kommer att ansvara för effektiviseringsåtgärder i syfte att förbättra lönsamhet och föra konstruktiva dialoger med de olika chefsleden kring detta. Du ansvarar för kalkyleringsarbetet i affärsområdets anbudprocess. Rollen är stödjande och konsultativ gentemot både våra region- och verksamhetschefer. Arbetsuppgifterna består av bland annat budget- och prognosarbete, beräkningar, analyser och rapportering samt framtagande av nyckeltal.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Controller kommer därtill innebära:
 

• Budget- och prognosarbete med uppföljningar.
• Identifiera, analysera och presentera data.
• Ansvar för kalkylering och beräkningar i anbudsprocessen.
• Utveckla och effektivisera uppföljningsprocessen, inkl ta fram och vidare utveckla mallar och struktur
• Supportera ekonomichefen i det operativa arbetet med affärsplan, budget och prognoser och bokslut.
• Vara äldreomsorgens representant i en del koncerngemensamma ekonomiprojekt och utvecklingsarbeten samt i närtid implementera och utveckla arbetet med Power BI för äldreomsorgens räkning
 
Du kommer bli en del av en engagerad ekonomiavdelning på 5 personer och rapportera till Ekonomichefen inom Humana äldreomsorg. I din roll förekommer det även samarbete med ledningsgrupp samt Controllers i de resterande affärsområdena inom Humana.
 
 
Vem söker vi?
 
För att lyckas i rollen så tror vi att du är leveranssäker, prestigelös, samt har ett öga för detaljer och en känsla för helheten. Du har lätt för att prioritera, trivs med eget ansvar och gillar att driva förändring samtidigt som laget går före jaget. Du har förmågan att säkerställa hög kvalitet i ditt arbete även under pressade förhållanden. Du gillar därtill att arbeta och samarbeta i ett högt tempo i en geografisk spridd organisation, har lätt för att bygga relationer och uppskattar att ha många kontaktytor. Du tar initiativ och är nyfiken på nya lösningar och arbetssätt och har ett positivt förhållningssätt. Vidare är du lyhörd, proaktiv och kan på ett pedagogiskt sätt kommunicera och förmedla ekonomi på ett lättförståeligt sätt till icke-ekonomer. Då vi är ett företag i tillväxt behöver du tycka om att arbete i en föränderlig miljö.
 
 
Vi ser det som krav att du har:
 

• Relevant högskole- eller universitetsutbildning inom Ekonomi
• Erfarenhet av motsvarande roll, meriterande inom äldreomsorgen
• Avancerade kunskaper inom Excel och erfarenhet av analys med hjälp av Excel Pivot
• Intresse för data och analys
• Behärskar svenska och engelska mycket väl i såväl tal som skrift.
 
Vi ser det om meriterande om du har:
 

•  Erfarenhet av Power BI
• Erfarenhet av att ha arbetat med Master Data
• Erfarenhet av IFRS
• Erfarenhet av Förändringsledning
 
Övrig information
 
Start: Enligt överenskommelse, med hänsyn till uppsägningstid.
Omfattning: Heltid, 6 månaders provanställning.
Placering: Stockholm, resor kan förekomma.
Arbetsgivare: Humana Äldreomsorg
 
Känner du dig inspirerad av vår organisation och jobbet som Controller? Då rekommenderar vi att skicka in ditt CV så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att vi inte hanterar ansökningar via mail utifrån GDPR.
 
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024