Controller till Kammarkollegiet

Controller till Kammarkollegiet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Controller hos Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet ingår du i en avdelning som bland annat ansvarar för upphandling och förvaltning av de statliga ramavtalen. Antalet medarbetare är ca 70 personer och är fördelade på fyra enheter och en stab. Som Controller kommer du placeras på staben som utgörs av tre personer som är direkt underställda avdelningschefen.

I din roll som Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
-Budget och prognosarbete för avdelningen i enlighet med Kammarkollegiets processer
-Årsredovisning - insamling och sammanställning av de delar som avser Statens inköpscentral
-Registrering och underhåll av uppgifter i Kammarkollegiets ekonomisystem (Unit4 ERP)
-Fakturabevakning
- Sammanställning och uppföljning av avdelningens tidsrapportering
-Dokumentansvar för de delar som ligger inom rollen
-Kreditbevakning via Creditsafe (registrera nya bolag, namnändringar, konkurser mm.)
-I samverkan med kollegorna på staben arbeta med utvecklingsaktiviteter och förbättringsarbete bl.a. utifrån verksamhetsplanen
-Tillsammans med kollegorna på staben delta i arbetet med ramavtalsleverantörernas redovisning av omsättning kvartals-/halvårsvis
-Svara på frågor och tillhandahålla underlag/rapporter till kollegorna på avdelningen gällande omsättning och intäkter m.m.
-Delta, för stabens räkning, i avdelningens processutvecklingsgrupp
-Delta, för avdelningen, i myndighetens IT-systemförvaltningsområde ESHR (Ekonomi, Styrning och HR)

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Controller är ett konsultuppdrag på heltid under ordinarie medarbetares föräldraledighet. Uppdraget ska påbörjas i augusti och beräknas pågå t om maj månad 2025, med möjlighet till förlängning. 

Placering på Kammarkollegiets kontor på Slottsbacken i Stockholm. Det finns viss möjlighet till distansarbete.

Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning 
• Genomgått utbildning inom aktuellt område 
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.) 
• Erfarenhet av statlig redovisning 
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
• Erfarenhet av arbete i Excel på avancerad nivå som innefattat: hantering av stora mängder data och statistik, Sammanställning av data och framtagande av rapporter samt skapande av formler och funktioner 
• Förmåga att hålla i presentationer inför avdelningens ledningsgrupp, vid avdelningsmöten mm.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. 
Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

 Meriterande för tjänsten:
-Erfarenhet av att självständigt ha lett arbetsgrupper eller mindre projekt.
-Erfarenhet av verksamhetsplanering och uppföljning inom statlig förvaltning
- Arbetat som controller på statlig myndighet
-Goda kunskaper inom statlig redovisning och redovisning av avgifter och anslag

Om dig
Vi söker dig som arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Då uppdraget innebär mycket samarbete och interaktioner med kollegor inom staben, på avdelningen men också inom myndigheten förutsätts det att du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 29 maj.

Kammarkollegiet
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 alternativt anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2024
  • Ansök senast: 29 maj 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Nelly.com - Head of Assortment Controlling

15 juni 2024

14 juni 2024