Controller till Polisens kontaktcenter, Norrtälje

Controller till Polisens kontaktcenter, Norrtälje

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisregion Stockholm består av Stockholms län och Gotland. Verksamheten i regionen är organiserad i fyra polisområden: Nord, City, Syd och Gotland som tillsammans är indelade i 19 lokalpolisområden. Vidare finns det fyra regionala enheter: gränspolisen, operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten. Polisens kontaktcenter är en del av den operativa enheten. Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag.

Polisens kontaktcenter (PKC) har som uppdrag att vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus på brottsuppklarning och brottsofferbemötande. Polisens kontaktcenter har i dag som uppgift att ta emot anmälningar, tips och lämna upplysningar till allmänheten. Dessutom är polisens kontaktcenter en viktig del i den initiala utredningsprocessen och i polisens arbete med att lösa brott.

ARBETSUPPGIFTER
Som Controller på PKC ansvarar du för planering och uppföljning inom verksamheten. Arbetsplatsen är i Norrtälje, men du kommer vara stöd till hela PKC i Stockholmregionen. En del av arbetet kommer även involvera intern styrning och uppföljning av UL-uppdraget. Under årets gång kommer rollen som Controller innebära att inta en aktiv roll i avdelningens planeringsprocess. Arbetet kommer även innebära att utveckla den årliga rapporteringsprocessen, där det kommer ingå månadsuppföljningar och personalprognoser. Ett av de ansvarsområdena är uppföljning och utveckling av svarstider och kö/ingångar till PKC.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Arbetat minst 5 år inom arbetsområde som är av betydelse för tjänsten som arbetsgivaren anser är relevant
• Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet
• Goda kunskaper i hela Officepaketet
• Mycket goda kunskaper i svenska
• B-körkort

Det är meriterande om du även har:
• Tidigare arbetslivserfarenhet av polismyndigheten
• Erfarenhet av polisiära datasystem som arbetsgivaren anser är relevant
• Gedigen arbetslivserfarenhet av personalplanering som arbetsgivaren anser är relevant
• Erfarenhet av att föredra beslut och presentera förbättringsåtgärder för ledningsgrupper.

Personliga egenskaper
Som person är du trygg och stabil i dig själv. Du tar ansvar över din uppgift och strukturerar och driver dina processer vidare. Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar situationen efter behov.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Norrtälje
Arbetstid: Veckoplanering 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Controller

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Gruppchef Shakila Mohammad
010-5686714
Gruppchef Carina Karlsson-Kriström
010-563 58 48
Kommissarie & kanslichef, LPO Rinkeby Jörgen Ohlsson
010-56 304 88
Sektionschef Johan Andersson

Ledningsstöd Leo Hoffman

Gruppchef barn Margaretha Forsberg
010-56 460 91
gruppchef vuxen Lena Holmstedt
0105646113
Gruppchef Robert Lorentzon
010-56 354 85
Sektionschef Kent Drougge
010-56 354 79
Sektionschef Rikard Gunzenheimer, 010-562 80 63

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Handläggare (tidsbegränsad)

Handläggare (tidsbegränsad)

14 juni 2024

Handläggare för projektstöd

Handläggare för projektstöd

14 juni 2024

Informationssäkerhet-och säkerhetsskyddshandläggare

14 juni 2024