Controller till utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen i Varberg

Controller till utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen i Varberg

Arbetsbeskrivning

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för arbetsbefrämjande åtgärder, integrationsfrågor och utbildning på gymnasial och eftergymnasial nivå. Här skapar vi förutsättningar för det livslånga lärandet och möjligheter för individen att utvecklas, studera och nå egen försörjning. Vi bidrar också till ett livskraftigt näringsliv genom att tillvarata utvecklingsbehov i näringslivet och skapa projektsatsningar, nätverk och mötesplatser där utbildning och näringsliv kan mötas.

Vill du bli en del i en samhällsviktig organisation med hög utvecklingstakt och lustfyllt samarbete?
Nu söker vi en kollega som är kreativ, nyfiken och driftig, och som vill vara med och bidra till utveckling i förvaltningens ekonomiarbete.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett utvecklande och meningsfullt arbete där du har inflytande på utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningens ekonomiprocesser?

Du arbetar tillsammans med två andra controller/ekonomer för att stötta chefer och rektorer i förvaltningen. Du rapporterar till förvaltningens administrativa chef tillika förvaltningsekonom.

Hos oss får du det viktiga uppdraget att stödja och bidra till att chefer/rektorer har en budget i balans.
Arbetsuppgifterna innefattar exempelvis budgetering, resursfördelning, uppföljning, bokslut, analyser och rapportering.

I uppdraget ingår att arbeta utvecklings fokuserat och vara en del i att utarbeta processer och rutiner för att säkerställa kvalitet i verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Du har en ekonomisk utbildning från högskola eller universitet samt några års erfarenhet av arbete som ekonom eller verksamhetsekonom. Det är meriterande med erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning.
Du har goda kunskaper i Excell samt erfarenhet av arbete i något ekonomisystem. Du har god förmåga att analysera omfattande utdata för att sedan på ett tydligt sätt sammanfatta informationen till chefer/rektorer.

För att nå framgång i arbetet har du ett konsultativt arbetssätt, god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa goda relationer.
Vi lägger stor vikt personliga egenskaper.

Du ser kopplingen mellan ekonomi, resultat, verksamhet och måluppfyllelse, och bidrar med din pedagogiska förmåga till att skapa en god förståelse för de ekonomiska termerna. Att leverera bra service och ha ett fint bemötande är en självklarhet för dig.

Du har god förmåga att se behoven i den löpande ekonomiprocessen och bidrar med egna initiativ och tar ansvar till att utföra insatser i ekonomiprocessen. Du är en noggrann och ansvarsfull person som kommunicerar på ett professionellt och tydligt sätt. Vi ser gärna att du är nytänkande och driftig i ditt förhållningssätt, vilket bidrar till att driva verksamheten framåt till goda resultat.

ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Sammanfattning

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024