Controller till välkänt företag i eventbranschen

Controller till välkänt företag i eventbranschen

Arbetsbeskrivning

Har du 3–5 års arbetslivserfarenhet inom controlling? Stämmer attributen analytisk, driven och självgående in på dig som person? Om du vill bli en del av ett framgångsrikt företag där du får visa framfötterna, så kan det här vara något för dig! Läs gärna vidare för att se om du håller med.
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Controller för vår kunds räkning, kundföretaget i fråga är ett välkänt företag i eventbranschen. Du utgår från kontoret beläget i Stockholm, med möjlighet till distansarbete två dagar per vecka.
Dina arbetsuppgifter
Som Controller kommer du att inneha en självständig roll inom ekonomifunktionen och direkt rapportera till CFO (Chief Financial Officer). Du blir en värdefull medlem av ledningsgruppen och har en central roll i att övervaka och analysera marginaler. Din arbetsdag kommer att innebära många kontaktytor, såväl internt med andra avdelningar som externt med olika affärspartners och intressenter. Din förmåga att hantera och kommunicera ekonomisk information kommer att vara avgörande för att stödja organisationens beslutsfattande och strategiska riktning.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är analytisk och har förmågan att noga granska och tolka finansiella data. Vi tror att du är driven och har en framåtsyftande inställning för att aktivt söka och testa nya lösningar för att optimera och förbättra företagets ekonomiska prestation. Vi ser även att du är kommunikativ, vilket här innebär att du kan förklara ekonomiska termer för dina kollegor på ett pedagogiskt sätt.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Relevant eftergymnasial utbildning
3–5 års erfarenhet av controlling
Goda systemkunskaper
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
Gärna jobbat inom besöksnäring, såsom hotell och restaurang
Tidigare arbetslivserfarenhet från ett stort bolag

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden.
Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Anna Hommerberg som kan nås på mejl anna.hommerberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34222 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2023
  • Ansök senast: 6 december 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


29 april 2024

26 april 2024

26 april 2024