Controller/redovisningsansvarig Svenska kyrkan

Arbetsbeskrivning

Stiftets grundläggande uppgift är att främja och ha tillsyn över församlingslivet i Stockholms stift.Stiftet har också omfattande förvaltande uppgifter.Stockholms stifts Förvaltningsavdelning svarar för den samlade kompetensen inom ekonomi och löner, juridik, kyrkliga val, egendomsförvaltning, lokalansvar, kontorsadministration, data- och nätverk, sammanträdesförberedelser och diarium.För mer information läs på www.stockholmsstift.se Nu rekryterar Stockholm stift med hjälp av Manpower Professional en controller till deras lokaler mitt i city. Arbetsbeskrivning Som controller/redovisningsansvarig kommer du att ansvara för stiftets prästlönetillgångar samt ekonomisk förvaltning.Du kommer att arbeta med löpande redovisningsfrågor, årsbokslut, årsredovisning, budget samt internkontroll och analyser.Till din hjälp har du två personer på ekonomiavdelningen som du kommer att vara enhetsledare för och du rapporterar bland annat till stiftsdirektorn/förvaltningschefen.Vid arbetstoppar och frånvaro hjälps avdelningen åt med arbetsuppgifterna för att tillsammans klara gemensamma uppgifter.Vem är du?Du är gärna civilekonom eller motsvarande med minst fem års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Du har mycket goda redovisningskunskaper och har du erfarenhet från fastighetsbolag eller liknande är detta meriterande.Vi ser gärna att du även har haft någon form av ledarerfarenhet.Som person är du självgående, analytisk samt har ett intresse för affärer och strategier.Vidare är du serviceinriktad och prestigelös.Då det förekommer många kontakter är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.Goda IT kunskaper inom främst Officepaketet är ett krav och kunskap från Visma och Xor är meriterande.Kontaktperson Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan.Sista ansökningsdatum är 28 april.Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

24 augusti 2010

Redovisningsekonom

23 augusti 2010

Redovisningsekonom

20 augusti 2010