Controller/verksamhetsutvecklare till beställarenheten

Controller/verksamhetsutvecklare till beställarenheten

Arbetsbeskrivning

I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.
Hälso- och sjukvårdspolitiska avdelningen ingår som en enhet i Regionstaben och utgör ett stöd för Region Jämtland Härjedalens politiska organisation, till regiondirektören och hälso- och sjukvårdschefer i frågor som bl a rör sjukskrivning, flyktingsamordning, folkhälsa, stimulansmedel, läkemedel, samverkan med kommunerna, struktur och spridning av kunskapsstyrd och ändamålsenlig vård samt beställning av vård. I avdelningen ingår Beställarenheten och Hälsovalskansliet bestående av sex medarbetare som arbetar med beställd vård och tandvård där vi nu har glädjen att rekrytera ytterligare en person.

ARBETSUPPGIFTER
Som controller/verksamhetsutvecklare inom Beställarenheten erbjuds du intressanta och skiftande arbetsuppgifter. I uppdraget ingår att utveckla uppföljningen, följa upp och utvärdera den beställda hälso- och sjukvården samt tandvården. Du ska även arbeta med kvalitetsfrågor som leder till förändringar och förbättringar i beställningen.
Dina arbetsuppgifter kräver både självständighet och samarbete med vårdgivare, samverkansparter samt övriga medarbetare. Du behöver behärska det svenska språket i tal och skrift samt kunna tala och skriva engelska.
I övrigt ingår att utföra arbetsuppgifter efter överenskommelse med beställarchef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har hälso- och sjukvårdsutbildning på högskolenivå och meriterande är erfarenhet av arbete inom primärvård liksom ekonomisk uppföljning. God kännedom om offentlig förvaltning samt vana att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande. Viktiga personliga egenskaper är att du har en mycket hög serviceanda och god flexibilitet med förmåga att kunna växla mellan arbetsuppgifter av olika slag och varierande svårighetsgrad, är kreativ och har förmåga att ta egna initiativ, arbetar analytiskt och strukturerat samt har god erfarenhet i att uttrycka dig i tal och skrift och du är allmänt samhällsintresserad. Du har god förmåga att lyssna och att förmedla råd och att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Dina kunskaper och erfarenheter av att arbeta med IT som administrativt verktyg är meriterande liksom kunnande och kunskap kring hälso- sjuk- och tandvårdens organisation och ekonomiska styrning. Officepaketet tror vi att du behärskar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig.

Vi ser fram emot att få din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

Utvecklingsledare inom civilsamhället

Utvecklingsledare inom civilsamhället

31 maj 2024